Brukselski think-tank Transport & Environment zajmujący się wpływem motoryzacji na środowisko naturalne podał statystyczne dane dotyczące importu samochodów z silnikiem diesla do Polski. Nie są optymistyczne…
- w 2017 roku sprowadzono do Polski aż 350 000 diesli
- zdecydowana większość (75%) ma ponad 7 lat: zostały wyprodukowane przed wprowadzeniem normy Euro 5, nakazującej montowanie filtrów cząstek stałych
Oznacza to, że samochody emitują prawie 13% więcej tlenków azotu oraz rakotwórczego pyłu niż te, które spełniają wymagania najnowszej normy Euro 6.
- warto zauważyć, że wzrosła ilość samochodów spełniających warunki Euro 5 (do 22% wszystkich sprowadzonych aut z silnikiem diesla). Jest to spowodowane tym, że coraz więcej miast Europy Zachodniej obejmuje restrykcjami także pojazdy z normą Euro 5, ponieważ różnice w emisji pomiędzy samochodami Euro 3 a Euro 5 są względnie niewielkie. Dopiero norma Euro 6 (uchwalona w 2008 roku, a obowiązująca od 2014) zdecydowanie zmniejszyła dopuszczalny limit emisji: tlenków azotu (400 mg/kWh) o 80% mniej niż w normie Euro 5, cząstek stałych (10 mg/kWh) o 66% mniej.
Pingback: führerschein kaufen
Pingback: white berry runtz
Pingback: เทรดทอง
Możliwość komentowania została wyłączona.