Ograniczenie dopuszczalnej prędkości zwiększa szanse na przeżycie zderzenia z autem.
– To jest dokładnie przeanalizowane – twierdzi redaktor naczelny portalu brd.pl Łukasz Zboralski. – Kiedyś mądrzy ludzie w Europie ustalili, że idziemy na pewien kompromis w obszarze zabudowanym. Ten kompromis wynika z wieloletnich badań tego, co się dzieje z ofiarami wypadków drogowych. Wnioski są takie, że jest zależność pomiędzy prędkością w chwili zderzenia i szansami pieszego na przeżycie.
Łukasz Zboralski w programie „Porozmawiajmy o branży” przypomniał, że zbadano, iż prędkość do 30 km/h daje pieszemu bardzo duże szanse na przeżycie i wyjście z potrącenia bez poważniejszych obrażeń. Przy 50 km/h szanse spadają do 50 procent. Powyżej tej prędkości zależność rośnie już nieliniowo i przy 60 km/h ryzyko, że zabijemy człowieka, który znalazł się przed naszą maską wynosi już 80 procent.
„Rządowa nowelizacja, która ogranicza prędkość w obszarze zabudowanym do 50 km/h, to nie jest najlepsze rozwiązanie.”
– To kompromis, który powinien dawać połowę szans na to, że pieszy przeżyje wypadek – uważa dziennikarz brd24.pl. – Wszyscy w Europie zrobili to dawno. W Polsce przez lata uznawano chyba, że w nocy fizyka się zmienia i zmienia się biofizyka ciała, bo do momentu wejścia w życie nowelizacji ograniczenie wynosi 60 km/h. 90 procent kierowców nie wie do tej pory, w jakich godzinach obowiązuje 50 i 60 km/h – kończy Zboralski.
Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o Ruchu Drogowym w minionym tygodniu. Nowe przepisy wejdą w życie dwa tygodnie po ogłoszeniu ich w Dzienniku Ustaw.
Pingback: changa dmt comprar
Pingback: Samui muay thai
Pingback: blote tieten
Pingback: noonoo.org
Możliwość komentowania została wyłączona.