Zgodnie z projektem MI, na elektryczne hulajnogi oraz UTO nałożone będą ograniczenia i konkretne przepisy dla ich użytkowników. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Zgodnie z nowym prawem użytkownik elektrycznej hulajnogi będzie miał nakaz jazdy po drogach dla rowerów. W przypadku braku drogi dla rowerów elektryczne hulajnogi będą musiały poruszać się po jezdni jeżeli maksymalna dopuszczalna prędkość na niej będzie wynosić 30km/h. Jeżeli na jezdni maksymalna dopuszczalna prędkość będzie wynosić powyżej 30km/h to wtedy elektryczną hulajnogą można będzie jechać po chodniku.
Zanim elektryczna hulajnoga trafi do ruchu, jej prędkość będzie musiała zostać fabrycznie ograniczona do 25km/h – praktycznie większość modeli ma taki ogranicznik już wbudowany i to właśnie z takim limitem.
- Jak zapowiedział na konferencji prasowej wiceminister Weber – ,,kierujący urządzeniami transportu osobistego będzie musiał poruszać się powoli po chodniku z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz ustępować miejsca pieszym.” To zdanie ma bardzo ważną moc. Skończy się już bezmyślna jazda użytkowników UTO, którzy dotychczas nie zwracali uwagi na dzieci i ogólnie pieszych poruszających się po chodnikach.
Kryteria jakie będą musiały spełniać UTO:
- maksymalna szerokość urządzenia 0,9m,
- maksymalna długość 1,25m,
- maksymalna masa własna 20kg,
- prędkość ograniczona fabrycznie do 25km/h
Ograniczenia wobec użytkowników:
- elektryczną hulajnogą będzie mogła poruszać się maksymalnie 1 osoba,
- minimalny wiek osoby to 10lat,
- osoby w wieku od 10 do 18 lat będą mogły poruszać się UTO pod warunkiem wyrobienia karty rowerowej,
- powyżej 18 roku życia nie będzie trzeba posiadać karty rowerowej aby jeździć UTO
Zanim zmiany dotyczące UTO wejdą w życie, trzeba zmienić ustawę Prawo o ruchu drogowym, ustawę o elektromobilności oraz paliwach alternatywnych. MI Andrzej Adamczyk liczy, że projekty zmian już po weekendzie zostaną wpisane do prac rządu.
Użytkownicy hulajnóg, które są napędzane wyłącznie siłą mięśni w dalszym ciągu będą traktowani jako piesi.
Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny
Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd dla rządu, że jeszcze nie ma przepisów. 100 lat za murzynami.
Pingback: non gamstop casinos
Pingback: Dan Helmer
Pingback: over at this website
Możliwość komentowania została wyłączona.