To nie jest hasło namawiające do podjęcia nauki na kierunku kierowca zawodowy. To opis rzeczywistości branży transportowej nie tylko w Polsce, a w całej Unii Europejskiej.
Portal 40ton przygotował ciekawe informacje na temat tego, jak radzą sobie z ogromnymi niedoborami kadrowymi firmy transportowe w Europie. W ubiegłym roku w Polsce odnotowaliśmy prawie dwudziestoprocentowy wzrost zatrudnienia kierowców zawodowych pochodzących z krajów spoza Unii Europejskiej. Pracuje u nas 106 tysięcy kierowców, którzy przyjechali z państw niebędących członkiem Unii. Z kolei w Niemczech pojawili się kierowcy dalekiego i wysokiego Nepalu. Procedura jest jednak długotrwała: ze względu na trudny dostęp do egzaminów zawodowych oraz konieczność nauki języka niemieckiego. Firmy traktują to jako inwestycję, przyszli kierowcy kształcą się w zawodzie, a jednocześnie pracują, np. w magazynie lub w warsztatach. Pomysłowi pracodawcy wykorzystują także nisze rekrutacyjne: portugalski przewoźnik TransWhite reklamuje się jako firma szczególnie przyjazna kobietom. Płeć piękna stanowi 25% kierowców, a firma nadal właśnie w tym kierunku zamierza rozwijać swoją politykę zatrudnienia.
Pingback: funny987
Pingback: wikipedia reference
Pingback: ฟาร์มกระต่าย
Możliwość komentowania została wyłączona.