Przejdź do treści

Szkoła Jazdy nr 4/2015 (112)

Zapoznaj się z zawartością najnowszego numeru miesięcznika „Szkoła Jazdy” nr 4/2015 (112)!

Temat numeru: Cena minimalna
Rodzi się protest?
Brak zgody resortu infrastruktury i rozwoju na wprowadzenie ceny minimalnej za godzinę szkolenia sprawił, że w środowisku związanym z OSK wrze. Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców rozważa przeprowadzenie ogólnopolskiego protestu.
Szkoleniowcy starli się z dyrektorem. W tle „Szkoła Jazdy”
Specjalnym gościem XVII Zjazdu Delegatów Stowarzyszeń Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców był dyrektor ministerialnego departamentu transportu drogowego Łukasz Twardowski. Środowisko związane z OSK wykorzystało jego obecność do druzgocącej krytyki resortu. Przy prezentowaniu swej argumentacji obie strony posługiwały się marcowym numerem „Szkoły Jazdy”.
 
Małe, ale pożądane…
Duży odsetek osób przesiadających się z samochodu na motocykl decyduje się na wzięcie udziału w kursie doszkalającym. Frontem do klienta stoją wszyscy. Szkolenia pojawiły się w ofertach WORD-ów i szkół jazdy.
Nowocześnie, innowacyjnie i bezpiecznie
Prawo jazdy to jeden z najlepiej zabezpieczonych przed fałszerstwem dokumentów w Polsce. Przy jego produkcji stosuje się specjalne technologie opracowane i opatentowane przez PWPW.
Nowi kierowcy będą się doszkalać. Szefowie ODTJ-ów zacierają ręce
Od początku następnego roku każdy świeży kierowca będzie musiał nauczyć się, jak nie wchodzić w poślizg, hamować na śliskiej nawierzchni czy prawidłowo siedzieć za kierownicą. Posłużą do tego specjalne ośrodki, które na odegranie swojej roli czekają już trzeci rok.
Zdradliwe dzieło
Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwestionuje umowy o dzieło, zawierane pomiędzy ośrodkami szkolenia a członkami komisji egzaminacyjnych na kwalifikację wstępną. W tym przypadku właściwą formą zatrudnienia są umowy – zlecenia – uważa ZUS.
Ministerstwo proponuje kary dla ośrodków
Przedsiębiorca, który prowadzi szkolenie dla kandydatów na kierowców, instruktorów lub warsztaty doskonalenia zawodowego, w wypadku stwierdzonych przez starostę nieprawidłowości powinien podlegać karze od 50 zł do 5 tys. zł za każde naruszenie – proponuje resort infrastruktury i rozwoju. Organizacje branżowe są oburzone.
Luksus za rozsądne pieniądze
Wśród świeżo upieczonych kierowców nie brakuje amatorów komfortowych, przestronnych i dobrze wyposażonych samochodów za rozsądne pieniądze. Ich zakup jest możliwy. Trzeba jednak pamiętać, że używana limuzyna, choć tania w zakupie, jest droga w utrzymaniu – domaga się dużych ilości paliwa i dysponuje wieloma zaawansowanymi i trudnymi w naprawie podzespołami.
Bezpieczna jazda w rymach
Owocem pracy Władysława Drozda, byłego wojewody, miejskiego radnego oraz wieloletniego egzaminatora, jest publikacja „Przewodnik bezpiecznej jazdy po Zielonej Górze”. Jej najciekawsza część to krótki rozdział złożony z rymowanek.
Nowa samochodowa moda
Nauka jazdy, jak każdy poważny biznes, nie znosi próżni. Dlatego zapanowała teraz moda na szkolenie kursantów samochodami z wyższej półki. Odkąd zmiany w prawie pozwalają na podstawienie samochodu szkoły jazdy na egzamin państwowy, właściciele OSK coraz częściej kupują mercedesy, bmw i audi – zauważa Marcin Zygmunt.
Bilans OSK. Aktywa
Każda jednostka gospodarcza jest uprawniona do sprawowania nadzoru nad posiadanymi zasobami i zarazem do osiągania korzyści ekonomicznych w przyszłości. Jest to istotne dla nas – instruktorów, właścicieli OSK, bowiem musimy mieć świadomość tego, że wszystko, co posiadamy w naszej firmie, powinno nam przynosić realne i wymierne korzyści ekonomiczne – pisze Paweł Żuraw.
Ulepione z jednej gliny
Samochody składają się z tysięcy części. Zaprojektowanie każdej wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi. Niezbędny jest też czas, którego przy obecnej sześcioletniej żywotności modeli stale brakuje. Panaceum okazała się unifikacja podzespołów.
Rower w ruchu drogowym
Rower jest pojazdem coraz częściej spotykanym w przestrzeni publicznej. Wykorzystuje się go nie tylko w celach rekreacyjnych, ale także jako środek transportu w dojazdach do pracy czy po zakupy. Ponadto w zatłoczonych centrach miast niejednokrotnie rowerem można dojechać tam, gdzie nie da się samochodem – pisze Marek Wierzchowski.
Kultura to podstawa
– Warto promować kulturalną, bezpieczną jazdę. Sam chciałbym być takim ambasadorem tzw. jazdy z klasą. Kulturalne zachowania na drodze mają bardzo dużą wartość, przede wszystkim promują bezpieczną jazdę. Agresję można stopniowo wygaszać, wszystko zależy od nas. Liczę, że będzie nas coraz więcej – mówi aktor Jacek Rozenek.
Hyundai wyparł skodę
Idzie wiosna, czas na porządki. Odczuć to można także w warszawskim wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego, w którym postanowiono wysłać aktualnie eksploatowane skody fabie na emeryturę. Ich następcą, po pewnych perypetiach, został najnowszy hyundai i20.
Samolubie, ja cię nie lubię!
Uczestnik ruchu drogowego to nie tylko kierowca, motocyklista, rowerzysta, ale także pieszy. Kultury na drodze powinno się zatem wymagać od każdego, niezależnie od tego, w jaki sposób się przemieszcza – uważa Albin Sieczkowski.
Królowa miasta
Skutery cieszą się popularnością nie tylko w Azji. Są często widziane na drogach wielu miast zachodniej części Europy. Nowelizacja przepisów i ułatwienie dostępu do maszyn z silnikami o pojemności do 125 ccm przyczyni się do ich upowszechnienia w Polsce – pisze Łukasz Szewczyk.
PRL i… motocykle
Tomasz Szczerbicki, znany dziennikarz i publicysta, autor piętnastu książek z dziedziny motoryzacji oraz kilkuset artykułów publikowanych w magazynach w Polsce, USA, Anglii, Danii i na Węgrzech, tym razem zabrał się za motocykle i Polską Rzeczpospolitą Ludową. Warto przeczytać!
Kłopotliwe skrzyżowanie
Na prośbę jednego z czytelników „Szkoły Jazdy” tym razem postanowiłem omówić kłopotliwe skrzyżowanie we Włocławku. Chodzi o zbieg ulic Cyganka i 3 Maja – pisze Marcin Kukawka.
Ekostrefy także w Polsce?
Posłowie Platformy Obywatelskiej wyszli z inicjatywą wprowadzenia w Polsce ekostref. Już sam pomysł wzbudził wielkie emocje i skrajne opinie. Jak zwykle wiele osób stanęło w obronie właścicieli starych pojazdów, emitujących do atmosfery duże ilości dwutlenku węgla.
Kosztowne korki
Korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach w 2014 roku kosztowały kierowców 3,6 mld zł. W porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem badania jest to pogorszenie o ponad 5 proc. Koszt korków na statystycznego kierowcę wynosił nieco ponad 3 tys. zł, co stanowiło średnio 68 proc. miesięcznej pensji – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte i serwisu Targeo.pl.
Co rozprasza kierowcę i pieszych?
Nastolatek ze słuchawkami na uszach wtargnął wprost pod nadjeżdżający samochód. W ciężkim stanie został odwieziony do szpitala. Policjanci są przekonani, że zbyt głośna muzyka, jakiej słuchał w chwili zdarzenia młody człowiek, przyczyniła się do wypadku.
Motocykliści używają kasków, rowerzyści niekoniecznie
Aż 99 proc. motocyklistów i 96 proc. motorowerzystów stosuje kaski ochronne. Znacznie gorzej jest z rowerzystami. Tylko 12 proc. z nich chroni podczas jazdy głowę – wynika z badania zleconego przez Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
E-call z trzyletnim poślizgiem
Nie w październiku 2015 roku, a dopiero za trzy lata wszystkie modele nowych samochodów w Unii Europejskiej będą obowiązkowo wyposażone w e-call, czyli automatyczny system do wzywania pomocy w razie wypadków.
Jazda samochodem? Boję się…
Duszności, zawroty głowy, nadmierne pocenie się, niezdolność jasnego myślenia, strach przed wypadkiem to tylko niektóre z objawów amaksofobii, czyli lęku przed prowadzeniem samochodu. Paniczny strach u kierowców powodują m.in. ciasne miejsca parkingowe, duża prędkość albo widok radiowozu.
Pierwsze zajęcia
Z perspektywy szkoły jazdy pierwsze zajęcia są najważniejsze. To właśnie wtedy należy wszczepić kursantom motoryzacyjnego wirusa. Jednak w dzisiejszych czasach zachęcać do słuchania zagadnień związanych z prawem o ruchu drogowym nie jest łatwo… – pisze Marcin Zygmunt.
Przegląd legislacyjny
Dokonując w tym miesiącu przeglądu legislacyjnych nowości, warto ponownie zwrócić uwagę na regulacje dotyczące karania kierowców. Przyjrzymy się również wątpliwościom wokół stosowania niektórych obowiązujących już przepisów ustawy o kierujących pojazdami.
Koniec marzeń?
Sytuacja, w której znalazły się zarządy czterech największych organizacji: PFSSK, PIGOSK, OIGOSK i LOK, jest patowa. Teraz to ich członkowie, a w przypadku Federacji regionalne zarządy, będą rozliczały z efektów, a także zaniechań związanych z postulatem wprowadzenia ceny minimalnej – uważa Wojciech Szemetyłło.

3 komentarze do “Szkoła Jazdy nr 4/2015 (112)”

  1. Pingback: my company

  2. Pingback: website here

  3. Pingback: mooie blote borsten

Możliwość komentowania została wyłączona.

Koszyk zakupowy0
Brak produktów w koszyku!
0