Ministerstwo Infrastruktury oraz GDDKiA w piątek, 16 lipca, podjęły decyzję o niewprowadzaniu zakazu ruchu ciężarówek z powodu upału. Takie było też stanowisko ZMPD, przekazane do MI.
Wprowadzenie zakazu ruchu dla pojazdów ciężarowych na czas upałów było postulowane za pośrednictwem mediów. Sprawą zajęło się Ministerstwo Infrastruktury oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tam też ZMPD skierowało swoje pismo, występując przeciwko zamiarom ograniczenia przewozów, mimo że żadna z tych jednostek administracji państwowej o stanowisko przewoźników nie wystąpiła.
Zdaniem GDDKiA nie ma potrzeby ograniczania ruchu ciężarówek w okresie występowania wysokiej temperatury, bowiem większość sieci dróg krajowych ma stan dobry. W komunikacie GDDKiA z 16 lipca napisano, że: „na chwilę obecną zgodnie z Systemem Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN), 60% stanu sieci dróg krajowych została sklasyfikowana na poziomie dobrym, a zastosowane rozwiązania technologiczno-konstrukcyjne nawierzchni, spełniają podwyższone parametry odpornościowe na czynniki zewnętrzne (w tym czynniki termiczne) powodujące koleinowanie”.
Stanowisko MI podała później Polska Agencja Prasowa: „Ministerstwo infrastruktury i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad monitorują sytuację i w chwili obecnej nie mamy meldunku od GDDKiA, że zaszła konieczność zamknięcia jakiegoś odcinka dróg krajowych” – powiedział PAP rzecznik resortu Mikołaj Karpiński.
PAP przypomniała też, że zakazy temperaturowe nie są w Polsce wprowadzane od 2007 r. Właśnie wtedy doszło do długotrwałych upałów, a obowiązujący wtedy zakaz unieruchomił ciężarówki na 2 tygodnie, powodując duże straty firm przewozowych, nadmierne obciążenie kierowców, zwiększenie liczby wypadków oraz kłopoty z realizacją dowozu towarów.
Opr. ZMPD/mp
Pingback: clase azul reposado tequila 750ml
Pingback: Bauc144
Pingback: read more
Pingback: porn film
Możliwość komentowania została wyłączona.