Druga edycja Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa została zakończona. Idee bezpieczeństwa drogowego poparło 400 tys. osób – siedmiokrotnie więcej niż przed rokiem.
Od końca maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z partnerami edukowała Polaków z zakresu bezpieczeństwa drogowego. Można było nauczyć się m.in. jak pokonać zmęczenie w długiej podróży, które leki upośledzają zdolność kierowania pojazdami, w jaki sposób radzić sobie z dziećmi rozpraszającymi kierowcę. W ramach kilkunastu happeningów edukacyjnych w całym kraju można było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy, sprawdzić sprawność kierowania pojazdem w testach komputerowych, a na specjalnych symulatorach przejść próbę zderzeniową czy dachowanie. Finałowy piknik edukacyjny odbywał się w sobotę i niedzielę w Parku Szczęśliwickim w Warszawie.
– Powinniśmy wreszcie uświadomić sobie, że czynnik ludzki jest bardzo ważny w kształtowaniu bezpieczeństwa drogowego. To od nas w największym stopniu zależy, czy dojdzie do wypadku i jakie będą jego skutki – mówi Podkomisarz Agnieszka Stypińska z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji – Pokazujemy, że mają na to wpływ nawet tak błahe wydawałoby się czynności, jak pakowanie bagaży czy wybór obuwia do prowadzenia auta – dodaje.
Stan wiedzy Polaków na temat bezpieczeństwa drogowego organizatorzy Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa zbadali za pomocą specjalnie skonstruowanego testu internetowego. Wyniki są zatrważające. Spośród ponad 40 tys. osób, które rozwiązały test, tylko nieco ponad 1 proc. odpowiedziało na wszystkie pytania prawidłowo! – Kiedy słyszymy o niebezpiecznych kierowcach to nie myślimy o sobie. Wydaje nam się, że to ci, którzy jadą szybciej niż my. Nie zastanawiamy się nad własnym zachowaniem w ruchu drogowym – mówi Andrzej Maciejewski, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego organizatorzy Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa planują kolejne edycje imprezy. – Będziemy powtarzać akcję tak długo, aż podniesiemy świadomość użytkowników dróg i zmienimy ich zachowanie na tyle, że urzeczywistni się wreszcie weekend bez ofiar – dodaje Maciejewski.
Organizatorem Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa „Weekend bez Ofiar“ jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Partnerzy przedsięwzięcia: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Ministerstwo Zdrowia, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Komenda Główna Policji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Patronat honorowy objął Minister Infrastruktury. Akcję wspierają media ogólnopolskie i regionalne.
Źródło: www.weekendbezofiar.pl
Po co takie akcje??? Lepiej niech drogi wybudują
Test niestety prezentował pytania z zakresu wiedzy książkowej. Kilka z nich było mylących np. czy kierujący rowerem jest obowiązany korzystać ze ścieżki rowerowej? odp. „zawsze” jest nieprawidłowa gdyż jest warunek „że prowadzi ona w kierunku w którym będzie on kontynuować jazdę”. Proponuję również więcej pytań oceniających mentalne podejście kierowcy do bezpieczeństwa i kultury wobec innych rodzajów uczestników ruchu;)
Pingback: coinlivebase
Pingback: stapelstein balance board
Pingback: magic mushrooms canada buy
Możliwość komentowania została wyłączona.