4 kwietnia w Warszawie odbyło się spotkanie leaderów organizacji społecznych środowiska OSK. Tematem była wzmożona aktywność organizacji branżowych i przedstawicieli środowiska OSK w zakresie konieczności zmian ustawy o kierujących pojazdami.
Zadeklarowano ścisłą współpracę i wypracowywanie wspólnego stanowiska odnośnie opinii w ramach konsultacji aktów prawnych. Pierwszym przejawem realizacji tej współpracy jest wspólny komunikat z tego spotkania.
Uzgodniono stanowiska i argumentację na poniższe spotkanie w MTBiGM. Staraniem leaderów Społecznego Stowarzyszenia Szkół Kierowców Białystok udało się zainteresować problemami OSK posła PO Roberta Tyszkiewicza z Białegostoku, który zaaranżował spotkanie w MTBiGM 4 kwietnia br.
W spotkaniu 11:30 – 13:00 uczestniczyli:
Tadeusz Jarmuziewicz – sekretarz stanu w MTBiGM ( był obecny ok. 30 min)
Andrzej Bogdanowicz – dyrektor DTD w MTBiGM
Andrzej Sural – prezes SSSK Białystok
Jarosław Onacewicz – przewodniczący KR SSSK Białystok
Krzysztof Szymański – prezes PFSSK
Krzysztof Bandos – sekretarz PFSSK
Jan Domasik – prezes PIGOSK
Marek Gawroński – wiceprezes PIGOSK
Roman Stencel – prezes OIGOSK
Zbigniew Popławski – wiceprezes OIGOSK
Przedmiotem spotkania były trzy strategiczne dla OSK kwestie:
I. zmiana art. 53 Ustawy o kierujących pojazdami skutkująca możliwością wskazania przez osobę egzaminowaną pojazdu do egzaminowania (referował R. Stencel),
II. wprowadzenie ceny mim. za 1 godz. szkolenia ( referował J. Domasik),
III. rezygnacja z możliwości szkolenia kandydatów na kierowców w formie e- learningu (referował K. Szymański).
Ustalenia:
Ad. I po świętach Wielkanocnych dyr. A. Bogdanowicz zorganizuje spotkanie przedstawicieli: DTD MTBiGM; organizacji reprezentujących OSK; Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD dla zapoznania się z oficjalnym stanowiskiem KSD WORD odnośnie tej propozycji oraz zachęcenia dyrektorów WORD do wdrożenia programów pilotażowych mających na celu pozyskanie realnych doświadczeń egzaminowania na pojazdach osk w zakresie kat. A1, A, B pr. jazdy.
Ad. II Zdaniem dyr. A. Bogdanowicza: zważywszy na aktualną politykę społeczną i priorytety rządu oraz uwzględniając negatywne stanowisko MTBiGM odnośnie postulatów podwyżki cen urzędowych za egzaminy państwowe na pr. jazdy oraz za badania techniczne pojazdów, przy czym wieloletnia obserwacja funkcjonowania szczególnie SKP dowodzi braku oczekiwanych pozytywnych zachowań, które miała wyzwolić cena urzędowa -w konsekwencji żadne z ministerstw, a także rząd nie będzie inicjować zmian uregulowań prawnych odnośnie wprowadzenia ceny mim. za szkolenia na pr. jazdy
Ad. III Zdaniem dyr. A. Bogdanowicza e-learning jest nowoczesną, postępową metodą nauczania i formułowane dzisiaj przez osk potencjalne zagrożenia są gdybaniem. Dlatego resort będzie dążyć do wdrożenia tej metody nauczania zgodnie z uregulowaniami uokp. Ewentualne zmiany będą rozważane w przyszłości o ile praktyka i doświadczenie ujawnia istotne mankamenty.
Reasumując, postulowane zmiany prawne :
• odnośnie pkt. I – Zmiany mogą być wspierane przez MTBiGM, jeżeli organizacje osk porozumieją się z KSD WORD i wyartykułują wspólne stanowisko albo jeżeli doświadczenia z programów pilotażowych, o których mowa wyżej wykażą brak zagrożeń dla realizacji zadań nałożonych na WORD-y.
• odnośnie pkt. II i III – Zmiany mogą być inicjowane wyłącznie w drodze poselskiego projektu zmian, do czego organizacje osk powinny zainteresować i pozyskać parlamentarzystów, jeżeli organizacje osk porozumieją się z KSD WORD i wyartykułują wspólne stanowisko albo jeżeli doświadczenia z programów pilotażowych, o których mowa wyżej wykażą brak zagrożeń dla realizacji zadań nałożonych na WORD-y.
zredagował: Roman Stencel przy akceptacji n/w:
Krzysztof Szymański prezes PFSSK
Jan Domasik prezes PIGOSK
Andrzej Sural prezes SSSK Białystok
W zasadzie to nic nie ustalili. Na cenę minimalną nie ma szans, a samochody to pieśń przyszłości. Walka z e-learnigiem to tylko przykład zacofania tych organizacji.
trzeba zmian nie tylko w jednej izbie. muszą to być ludzie nie myślący że OSK to dobry BIZNES!!! To ma być nauka bezpiecznego poruszaniasię po drogach. To nie powinno być oblewanie kursantów na egzaminach wewnętrznych czy państwowych. Korupcja też nie może być tematem tabu.
Szanowni Panowie, uczestnicy tego spotkania!
Założę się,że nic nie załatwicie, bo p. Bogdanowicz stawia warunek, że musicie porozumieć się z KS WORD i art. 53 nie załatwicie. Cena minimalna nie do przyjęcia przez rządzących, a reszta nie ma znaczenia. PO mówi, przecież wasi przedstawiciele uczestniczyli w procedowaniu nad ustawą. I co?
Jarmuziewicz i Bogdanowicz dopuszczą do zmian? Premier wyrzuciłby ich z roboty. PO odrzuci każdą poprawkę. Rozmawiam z posłami i tylko posłowie z PiS popierają nas, a dlatego, że to PiS, to PO dla zasady nie przyjmie poprawek. W trakcie procedowania nad ustawą, zaniechaliście współpracę w regionach z posłami partii rządzącej. Wsze działania w moim przekonaniu są działaniami pozornymi i z góry skazanymi na porażkę.
To jedź baranie sam na pewno „załatwisz”wszystko.Zabierz jeszcze drogiego Wojtka. Przestań wypisywac bzdety – lepiej jajka maluj
Nie wiem komu tak odpisujesz, ale widać u ciebie wielkie zdenerwowanie. I ty nie możesz być instruktorem
bo jesteś wulgarny. Pomodlę się w te Święta o twój stan psychiczny. Właśnie otrzymałem wiadomość, że przez święta muszę przeczytać wszystkie projekty rozporządzeń i do 11.04 – należy przesłać propozycje.
Ja jak do tej pory wiem co mówię. Zobaczysz, że wyjdzie na moje. Ja pisząc nie ukrywam się za pseudonimem. A Wojtusiowi do pięt nie dorastasz.
Przeczytanie projektu rozporządzenia w sprawie ODTJ zajmuje max godzinę, Panu Władysławowi całe świeta…….długi proces myślenia.A modlitwa – no cóż czasami pomaga.Zdrowych Świąt
Święta są do odpoczynku z rodziną i bliskimi. Oprócz czytania trzeba coś napisać, co chciałbym zmienić.
Jeżeli o moje myślenie, to jestem pewien, że długo mnie nie dogonisz. Przykro mnie, że nie wnosisz coś, co może przysłużyć się dobrze sprawię, a tylko czepiasz się i wykazujesz złośliwościami. Ale wybaczam ci,
bo są Święta Wielkanocne.
Może dogonię.Proszę pisaś z sensem ,a nie jak do tej pory po „czesku” Panie W.D.I jeszcze taka mała złośliwość – polecam „SŁOWNIK POPRAWNEJ POLSZCZYZNY” oraz „SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO”.Miłego dnia.
Ja będę konsekwentnie pisał z małej litery ludziom, którzy swoim zachowaniem nie zasługują Mirku.
Sam wiesz, że pisać, to ja potrafię. Ponadto twoje osobiste cechy charakteru nie pozwalają na kulturalne
zachowanie. Postaraj się zmienić i zacznij myśleć pozytywnie. Bo ciągłe negowanie wszystkiego oraz
totalna krytyka wszystkiego co w koło nas otacza do niczego doprowadzi.
Jak myśleć pozytywnie czytajac Takiego przemądrzałego specjalistę od siedmiu boleści.
Nie mam na imię Mirek .Z niecierpliwością czekam na KSIĄŻKĘ – po prostu będzie hit !!!
A tak na marginesie świetoszku rozmodlony – pycha to grzech – nie chodziłeś na religię.
Kolego,czy tak ma wyglądać merytoryczna dyskusja o naszych problemach? Może warto się zastanowić czy instruktor nauki jazdy to dobry zawód dla Ciebie……..
1.Jedni czytają dla poczytania, a trzeba czytać dla zrozumienia. 2. Minister stawek nie załatwi. Co z umowami ŚMIECIOWYMI ? Kto to ma załatwić jak nie my sami.
Oni tylko potrafią poklepać się wzajemnie po plecach i przytakiwać na bubel!!!
Czytać już mi się nawet nie chce tych wszystkich bzdur. Pseudo działacze, pseudo rządzący którzy rozwalają wszystkie dziedziny edukację przemysł, nie wspominając o szkoleniu kierowców gdzie podobno wielu jest specjalistów których czytam wypowiedzi i krew mnie zalewa jak to wszystko widzę. Więc robię swoje i czekam kiedy splajtuję chociaż zajmuję się szkoleniem zawodowo od 1982 a od 2000 roku mam prywatną szkołę jazdy. Szkoły jazdy z powołania kończą się zaczął się biznes nauki jazdy więc szkoły z powołania, niesieniem posłania i dbania o brd muszą upaść przy takiej polityce i tak się stanie i z moją szkołą jazdy. Jestem o tym przekonany czytając te wszystkie brednie które wypisujecie czyli działacze czy ustawy które ustalają nasi rządzący.
Ojej , w lamentowaniu i użalaniu się nad soba to jesteś naprawdę specjalistą !!!
Widzisz gościu jestem specjalistą nie w użalaniu się a w szkoleniu kierowców. Wyszkoliłem kilka tys osób na wszystkie kategorie prawa jazdy przez okres prawie30 lat pracy w tym zawodzie, a ty gościu ile osób nauczyłeś jeździć? Znam temat od podszewki i wiem co to jest szkolenie i co teraz się w tym temacie dzieje nie wspominając o pseudo egzaminach państwowych,których warunki egzaminowania nie mają nic wspólnego ze sprawdzeniem umiejętności nie wspominając obrd. Bo ustalają je właśnie tacy pseudo znawcy tematu jakim i ty jesteś, przy korycie i z nabijaniem dalszej kasy we własne portfele, i robią to niby w celu poprawy brd takiej hipokryzji nie było nigdy do tej pory a temacie szkolenia czy egzaminowania oraz brd jaka jest obecnie.
Człowieku opanuj się – ja nie jestem instruktorem nauki jazdy .Czasami śmiesznie jest poczytać takie wpisy jak m.in Twój .Nie podoba się to sam zacznij działać – krzyczeć ,pomstować to każdy INSTRUKTOR potrafi.Normalnie paranoja z Wami.
hi hi dobre, może pudelek co?
Pełen szacunek dla Pana!!! 30 lat w branży nauki jazdy -ukłony dla pana!!! Ja po 14 latach działalności postanowiłem zamknąć OSK. A na prawdę robiłem to ie da sięz pasja i poświeceniem, podobnie jak Pan. Ale z roku na rok było co raz gorzej mam na myśli politykę wobec OSK( wymagania i nic w zamian) A teraz -niektórzy mówią robić swoje- też tak robiłem, ale nie da się! zmiany pojazdów, ceny od 10 lat bez zmnia, a nawet w dół, grupowe zakupy-głupota konkurencji-psucie rynku itd. Uczciwie szkoliłem egzaminy wewnętrzne -wymagania w stosunku do kursanta- w zamian telefony od rodziców dlaczego nie wydaje dokumentów?
Pingback: Dnabet
Pingback: upx1688
Pingback: แผ่นซับเสียง
Możliwość komentowania została wyłączona.