Senator Helena Hatka (PO) zwróciła się do wiceministra Jarmuziewicza z prośbą o zapoznanie się z ekspertyzą prof. Andrzeja Bałabana dotyczącą zgodności ustawy o kierujących pojazdami z konstytucją i prawem Unii Europejskiej oraz zajęcie stanowiska w tej sprawie.
„Wejście w życie ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami wywołało wiele kontrowersji. Jako senator RP spotykam się z licznymi opiniami na temat tej ustawy, które docierają do mnie za pośrednictwem kierowników ośrodków szkolenia kierowców” – uzasadnia swoje pytanie Helena Hatka.
Ekspertyzę w kwestii zgodności Ustawy o kierujących pojazdami z Konstytucją RP z 2 kwietnia 1997 r. i prawem Unii Europejskiej zleciło dwa lata temu Stowarzyszenie KIEROWCA.PL. Przygotował ją kierownik Katedry Prawa Konstytucyjnego i Integracji Europejskiej Uniwersytetu Szczecińskiego prof. zw. dr hab. nauk prawnych Andrzej Bałaban. Co znalazło się w dokumencie?
Prof. Bałaban twierdził, że utworzenie Super OSK może źle wpłynąć na rynek. „Nowe rozwiązania przyjęte w ustawie w postaci konstrukcji „Super OSK”, to rozwiązania niejasne i niepewne w działaniu – pisze w ekspertyzie profesor. – Trudno przewidzieć, kiedy powstanie dostatecznie rozwinięty system takich ośrodków. Łatwo natomiast przewidzieć konsekwencje ich monopolistycznej pozycji – doświadczaliśmy tego w czasach komunistycznych”.
Co jeszcze stwierdził w swojej ekspertyzie Bałaban?
„Już samo forsowanie Super OSK odbywa się poprzez łamanie ogromnej ilości wartości i zasad konstytucyjnych i unijnych, z których każda jest wystarczająca do ich zakwestionowania i eliminacji, bo każda jest podstawą systemu gospodarki rynkowej bądź państwa prawnego. Ocena ustawy przez pryzmat zespołu naruszonych zasad jest natomiast druzgocąco negatywna”.
W kolejnych punktach podsumowania ekspertyzy czytamy również, że nowe rozwiązania godzą w system szkolenia kierowców także poprzez wiele drobniejszych „pomysłów”. Wymieniono tu bezsensowną rejonizację ośrodka w obrębie dwóch powiatów, przymus wymiany flot samochodowych w ślad za działaniami wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego, ograniczenie możliwości szkolenia na odległość szokujące w dzisiejszych czasach, brak możliwości rozwoju technik szkolenia na symulatorach, podważenie zaufania do uczciwości systemu egzaminacyjnego poprzez brak możliwości uzyskania zapisu przebiegu egzaminu.
To oczywiście tylko kilka z zastrzeżeń. „Skoro przy opracowywaniu tej ustawy zawiodły mechanizmy legislacyjne, odwołać się trzeba do ocen społecznych i rozwiązań nadzorczych – twierdził profesor. – O ryzyku związanym z wejściem omawianych przepisów ustawy w życie trzeba poinformować opinię publiczną i prasę branżową. W chwili obecnej istnieje też szansa, że ustawy tej nie podpisze z wymienionych wcześniej względów Prezydent RP i z umotywowanym wnioskiem przekaże ją Sejmowi do ponownego rozpatrzenia (art. 122 ust. 5 Konstytucji). Jeśli możliwość ta nie zostanie wykorzystana, pozostaną jeszcze liczne środki procesowe”.
red
Instruktorzy mniejszych szkół nauki jazdy będą musieli corocznie przechodzić szkolenie w tzw. Super OSK. Te wielkie szkoły to jest „super masówki” często wykazują się miernymi wynikami zdawalności swoich kursantów, a teraz będą jeszcze okresowo szkolić lepszych od siebie kolegów i koleżanki instruktorów z innych ośrodków. Chore państwo, chore prawo, winnych brak!!!
To jest skandal! Szkolenie u osoby która jest krócej na rynku, krócej szkoli a miała większy kapitał początkowy na otwarcie OSK urąga mojej osobie! Sam wyśle wiele listów do posłów i senatorów o skuteczną walkę z tym haniebnym procederem.
Dziwny zapis w ustawie który załatwili sobie koledzy z kolegą dyr. departamentu MT i układy zadziałały, wszyscy o tym wiedzą ale beton dalej jest nietykalny na swoim stanowisku a minister Jarmuziewicz podpisuje się pod każdym pomysłem tego Betona. Beton tak potrafi zakęcić wszystkimi że nawet posłowie z komisji infrastruktury nie wiedzą na co głosują . Czas na zmiany w departamencie i wierzę w to że ktoś to wreszcie zauważy i minister Nowak wywali na zbity pysk nie których swoich stałych pracowników którzy układają karty pod siebie i swoich kolesi.Czas mówić głośno o patologii w MT.
A co na to wszystko CBA.
Brawo Pani Senator! Roztrzygnięcie tych kluczowych i odkładanych od dwóch lat problemow konstytucyjności ustawy ma kluczowe dla naszej branży znaczenie.Gratuluję popieram w imieniu własnym i kolegów z PFFSK .
Wojciech Szemetyłło
Drogi Wojtku, chciałem powiedzieć, że pani senator Helena Hatka pochodzi z pod gorzowskiej wsi
Lipki Wielkie i przed wyborami pełniła funkcje wojewody lubuskiego. Zobaczymy co zdziała?
Panowie Wojtkowie i Drzazgo chciałbym żebyście wiedzieli że materiały do interpelacji pani Senator przygotował i dostarczył pan Kubiś z Zielonej Góry , bez niego nie było by tej interpelacji.
Pani sen. Hatka, złożyła propozycję zapoznania się z dawno znaną ekspertyzą prof. Bałabana. Pan Jarmuziewicz odpowie, że biuro legislacyjne RM nie widzi takiego zagrożenia. Temat jest stary i znany wszystkim, nawet prezydent RP otrzymał ten dokument z prośbą o zapoznanie się i niepodpisywanie
ustawy. Jednak podpisał. Proszę nie mylić interpelacji z zapytaniem. Ja absolutnie nie powiedziałem, że
to moja zasługa. Ja mam na piśmie interpelację w tej sprawie posła z Gorzowa, któremu odpowiedział
marszałek Sejmu. Wiem, że te działania są bez sensu, bo mleko dawno się rozlało i klamka zapadła.
Jednocześnie nikomu nie zabraniam pytać, interpelować, a także walczyć o zmianę zapisów ustawy.
Panie Nowak do dymisji…….już dość zmian.
Przepraszam, ale po diabła te stowarzyszenia dyrektorów, jak nie potrafią większej ilości posłów/senatorów zmotywować do zajęcia się ustawą zawierającą tonę błędów i niedomówień
Dokładnie. Ja już dawno podziękowałem towarzystwu wzajemnej adoracji, liczy się dla nich tylko informacja w razie przetargów.
Pingback: ดูหนังเต็มเรื่อง
Pingback: cei mai buni medici chirurgie vasculara
Pingback: watch porn free
Pingback: https://betwinnertrgiris.org/para-cekme/
Pingback: โคมไฟ
Możliwość komentowania została wyłączona.