Na drogach wciąż giną lub ulegają poważnym wypadkom dzieci. Najczęściej są pieszymi. Po zmierzchu wyglądają jak małe, niewidoczne w ciemności punkty. Niestety nie wszyscy są świadomi, że niewielki odblaskowy element przyczepiony do kurtki czy buta może zapobiec tragedii. Właśnie o tym, żeby nosić odblaski przypomina kampania społeczna „Bezpieczny, bo widoczny”.
Głównym elementem kampanii są spoty informacyjne. Wystąpiły w nich znane w Polsce gwiazdy showbiznesu: Omenaa Mensah, Paulina Holtz, Karolina Malinowska, Artur Chamski oraz dzieci ze szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie.
Celem akcji jest propagowanie i uświadamianie, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. To dzięki nim można znacznie zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych na drogach. Kampania ma przypominać zarówno rodzicom, jak i samym dzieciom o konieczności ich noszenia. Dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie obciach, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór.
Przypominjmy, że ustawa Prawo o ruchu drogowym nakłada obowiązek noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym. Należy jednak pamiętać, że powinny być one noszone po zmroku również mieście! To przecież rozsądna konieczność – nawołują podmioty zaaangażowane w akcję.
Głównym partnerem kampanii „Bezpieczny, bo widoczny” jest firma BARTEK, produkująca obuwie dziecięce z odblaskami. Akcję wspierają także Scotchlite oraz Proama, patronują jej: Komenda Główna Policji i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Więcej o akcji na: www.bezpiecznybowidoczny.org.
jaz
Po co odblaski? Wystarczy dziecięca kamizelka odblaskowa. NIESTETY w Polsce dostępna tylko w Ikei, za granicą w każdym sklepie.
Gwiazdy zachęcają ale czy noszą te odblaski, tu potrzebne są dobre.przykłady a nie gadanie czy, zachęcanie. Przykłady gadania to Sztotinger, Felicjańska, Janachowskaj itp,. to są te gwiazdy?
Pingback: magic boom bars legal
Pingback: แทงหวย24
Pingback: รับจำนำรถ
Pingback: best escape from tarkov hacks
Możliwość komentowania została wyłączona.