Rada Porozumienia Organizacji Pozarządowych na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego krytycznie ocenia projekt zmian w prawie, którze zmierzają do dania pieszym pierwszeństwa jeszcze przed tym, jak wkroczą na pasy.
Dlaczego? Powodów jest kilka. Organizacje (m.in.stowarzyszenia: KIEROWCA.PL, Alter Ego, Droga i Bezpieczeństwo) wskazują, że nie dokonano rzetelnej analizy stanu bezpieczeństwa osób korzystających z oznakowanych przejść dla pieszych oraz rzeczywistych przyczyn wypadków z ich udziałem.
„Poza możliwością bezpośredniego pogorszenia bezpieczeństwa osób wkraczających na przejście dla pieszych jest bardzo prawdopodobne, że ustawa, w kształcie zaprezentowanym w projekcie poselskim, pogorszy również pozycję pieszych w ewentualnych postępowaniach karnych wszczynanych w sytuacjach, gdy zostaną oni potrąceni przez wjeżdżający na przejście dla pieszych pojazd. Natomiast z całą pewnością ustawa zostanie wykorzystana przez ubezpieczycieli obowiązanych do naprawienia szkody związanej ze skutkami takiego wypadku. W każdym przypadku będą oni mogli przypisać potrąconym pieszym, co najmniej przyczynienia się do wypadku, a tym samym ograniczyć wysokość należnego z ubezpieczenia OC p.p.m. zadośćuczynienia i odszkodowania. Będzie to możliwe w związku z nałożeniem na pieszego nie tylko obowiązku zachowania szczególnej ostrożności, ale dodatkowo również obowiązków zatrzymania się przed wejście na przejście i upewnienia się, czy kierujący ustępuje mu pierwszeństwa. Praktycznie w każdym przypadku dojścia do wypadku będzie istniała możliwość przerzucenia przynajmniej części odpowiedzialności na pieszego, który podjął niewłaściwą decyzję, czyli nie upewnił się” – czytamy w stanowisku Rady Porozumienia Organizacji Pozarządowych na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Zdaniem ekspertów, w projekcie ustawy brak jest jakiejkolwiek próby zwiększenia ochrony pieszych przechodzących na skrzyżowaniach, na których nie ma sygnalizacji świetlnej i namalowanych pasów przejścia dla pieszych. Nie zawiera on także żadnych rozwiązań dotyczących rowerzystów korzystających z przejść dla pieszych, które są równocześnie przejazdami dla rowerów. W związku z tym dwie różne grupy uczestników ruchu drogowego, które w tym samym miejscu przekraczają jezdnię, będą miały różne prawa i obowiązki.
red
zdjęcie: Stiopa/[CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], via Wikimedia Commons
starta tata pierdziata.. w pierwszej kolejności usunąć bariery w postaci np.drzew rosnących bezpośrednio przy przejściu dla pieszych, baaaaaaaarrrrrdzo surowo karać osoby parkujące nieprzepisowo przy przejściach dla pieszych i śmiało można wprowadzać przepis który jest logiczny, spójny i stosowany w większości cywilizowanych krajach. Może jak dojdzie do jednego czy drugiego wypadku ludzie zaczną trochę wolniej jeździć i z rozumem
Podważa opinie ludzi mających pojęcie o przepisach. A może wg Ciebie należy zrobić jezdnie dla pieszych a chodniki dla samochodów
WL nie podważa opinii ekspertów , bo On ma rację
Pingback: https://www.heraldnet.com/reviews/phenq-reviews-is-it-legit-update/
Pingback: try here
Pingback: ดูหนังออนไลน์ฟรี
Pingback: youtube automation niches
Pingback: ห้องเก็บเสียง
Pingback: sun win
Pingback: Dan Helmer
Pingback: fortnite hacks
Możliwość komentowania została wyłączona.