Czy przebudowywany za gigantyczne pieniądze system CEPiK będzie w pełnej wersji działać tak, jak zapowiadano, czyli 4 stycznia? Jest sporo wątpliwości. Wiadomo jedno. Trwa wyścig z czasem…
Żeby system mógł działać od 4 stycznia jak należy, potrzebna jest współpraca wszystkich podmiotów mających za zadanie zasilić CEPiK danymi z COI. Najprościej mówiąc: systemy, na których pracują m.in. starostwa powiatowe, WORD-y, stacje kontroli pojazdów czy policja muszą być kompatybilne z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców. Tutaj, na zaledwie kilka miesięcy przed ustawowym terminem wdrożenia systemu, coraz częściej pojawiają się informacje o problemach mogących uniemożliwić działanie całości w zakładanym terminie.
Pierwszy taki poważny sygnał pojawił się na spotkaniu organizowanym przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji, które odbyło się w pierwszej dekadzie października w Kamiennej Górze. Swoją prezentację pokazywała tam m.in. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. W jaki sposób PWPW jest związana z tworzoną przez COI modyfikacją systemu CEPiK?
– Naszym zadaniem jest integracja obecnych systemów lokalnych (SI Pojazd, SI Kierowca, SI WORD, Portalu OSK) z nową centralną ewidencją – tłumaczy Paweł Prus, rzecznik prasowy Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych.
Wróćmy jednak do prezentacji. Co z niej wynikało? Przede wszystkim PWPW przedstawiało zagrożenia i ryzyka wynikające z narzuconego harmonogramu, która ma sprawić, że CEPiK zacznie działać od 4 stycznia. Chodziło m.in. o brak 22 rozporządzeń regulujących jego działanie i potrzebnych do wykonania przez PWPW niezbędnych działań. Dodatkowo Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych argumentowała, że COI przekazał jej niepełną dokumentację techniczną. Konkluzja? Wszystkie swoje obowiązki PWPW może wypełnić dopiero w marcu 2016 r. Do tego trzeba jeszcze dodać szkolenia dla użytkowników systemu. Te miałyby się zakończyć dopiero w maju 2016 r.!
Rzecznik prasowy PWPW nie chce się jednak wypowiadać na temat projektu CEPiK 2.0.
– To projekt realizowany przez Centralny Ośrodek Informatyki na podstawie umowy zawartej pomiędzy MSW a COI we wrześniu 2013 r. Niezręcznością z naszej strony byłoby wypowiadanie się w imieniu tej instytucji – mówi Paweł Prus.
Dodaje jednak, że PWPW nie otrzymała jeszcze z COI kompletnej dokumentacji technicznej.
– Bez niej PWPW nie może zrealizować wszystkich swoich zadań związanych z dostosowaniem rozwiązań do zmian wynikających z przepisów prawa. Dodam, że projekty rozporządzeń ukazują się sukcesywnie i są przez nas analizowane – kończy Paweł Prus.
Jak całą sprawę komentuje MSW, COI oraz Związek Powiatów Polskich? O tym dowiecie się, czytając najnowszy numer „Szkoły Jazdy”!
3 lata temu bylo identycznie. tez cepik nie dal rady i nowelizowali ustawe. wspolczuje obywatelom. miliony zlotych z Waszych podatkow ida na zabawy MSW, dzieki ktorym od poczatku stycznia nie dostanienie prawa jazdy.
Jesteśmy jako państwo mistrzami w komplikowaniu prostych spraw , które w innych krajach już dawno zostały rozwiązne. Czy ktoś w krajach UE i wielu innych słyszał o problemach związanych z uzyskaniem prawa jazdy, rejestracją pojazdów i wielu innych podobnych sprawach? Od czego mamy kilkusetosobowe ministerstwo d/s cyfryzacji?
problemy pojawiaja sie wylacznie wtedy gdy do pracy zabiera sie MSW. wlasnie dzis jeden z dostawcow systemu dla word wywalil sie na testach w Gdansku
Wiem dla czego poszukiwani są informatycy, to oni wiedzą gdzie są konfitury, umieją szanować swoją pracę i wszystko staje się jasne co z tym cepikiem i nie tylko z nim.
chory kraj 🙂 w UK auto np”.rejestrowac” można na poczcie.
Art. powinien mieć tytuł wyścig z głupotą ,ignorancją , brakiem wyobrażni i odpowiedzialności decydenci nic nie stracą wręcz przeciwnie, za rżnięcie głupa zarobią całkiem niezłe pieniądze a może by tak panowie należało zachować się honorowo i oddać wszystkie premie , nagrody o odszkodowaniu już nie wspomnę.
Pingback: Exness limited
Pingback: sell drugs
Pingback: car body repair near me
Możliwość komentowania została wyłączona.