
Progowe ograniczenie
Wiele progów zwalniających poprzedza ograniczenie prędkości do 20 lub 30 km/h. Gdzie można ponownie zwiększyć prędkość? Odpowiedź nie jest oczywista, bo życiowa praktyka rozmija się z przepisami.
Wiele progów zwalniających poprzedza ograniczenie prędkości do 20 lub 30 km/h. Gdzie można ponownie zwiększyć prędkość? Odpowiedź nie jest oczywista, bo życiowa praktyka rozmija się z przepisami.
– Nie chcę u siebie mieć instruktorów, którzy uważają, że są bardzo mądrzy i wszystko wiedzą. Kiedyś koleżanka zaproponowała mi kandydaturę brata. Spytałam, dlaczego właśnie on miałby się nadać. Odpowiedziała, że jeździ samochodem tyłem szybciej niż ona przodem. Takich osób nie chcę. Szkoła to nie miejsce dla ludzi chcących się popisać i wykazać – mówi w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” Beata Jakubowska, właścicielka szkoły Off-Fear, pierwszej w Polsce kobiecej szkoły off-road.
Nie bardzo rozumiem, skąd na polskich drogach zimą bierze się tak wielu czołgistów. Mam dla nich radę: nie bądź bałwan, odśnież auto!
Jak co roku amerykański gigant z Doliny Krzemowej postanowił sprawdzić o co najczęściej pytali Polacy, korzystając ze sztandarowego produktu firmy, wyszukiwarki Google. Okazuje się, że jeśli w 2016 roku pytali o ceny, bardzo często interesował ich koszt egzaminu na prawo jazdy.
Rok 2016 nieuchronnie zmierza ku końcowi, jak zwykle skłaniając do podsumowań. Bilansu dokonamy też w naszym cyklu dotyczącym pojazdów wykorzystywanych przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego do szkolenia i egzaminowania w ramach najpopularniejszej kategorii B.
Zmiany, wszędzie zmiany. A komu one potrzebne? Przepisy powinny być zrozumiałe, czytelne i proste. Prawo nie powinno dawać pola do wielu interpretacji. Dlaczego? Bo to rodzi patologie i okazję do różnego rodzaju nadużyć.
Gdzieś w tym wszystkim zabrakło zdrowego rozsądku. Jak można bowiem uznać za rozsądne oczekiwanie od kierowców sygnalizowania tego, że zamierzają wjechać na rondo pod prąd? Czemu miałoby to służyć? Kierunkowskaz ma przede wszystkim przekazywać użyteczne informacje innym uczestnikom ruchu, a nie być włączany w momencie wskazanym nie przez przepisy, lecz czyjeś poglądy – nawet jeśli zostały utrwalone w tysiącach egzemplarzy podręcznika – pisze Radosław Biernat, specjalista ds. prawnych w firmie e-kierowca.
O chińskiej motoryzacji myślimy z przymrużeniem oka. Głównie za sprawą mało wyszukanych modeli samochodów, które kilka lat temu próbowano introdukować w Europie. Plan spalił na panewce, a wizerunek tamtejszych producentów legł w gruzach. Rzeczywistość okazuje się zupełnie inna…
Po latach budowania murów i kreowania konfliktów między szkołami jazdy i WORD barykada jest powoli rozbierana – ocenia szef Górnośląskiego Stowarzyszenia OSK. Potwierdzają to instruktorzy z innych regionów Polski. A dyrektorzy WORD-ów przekonują, że zawsze byli otwarci na współpracę.
Szkoła jazdy nie zawsze musi mieć w nazwie słowa takie jak „elka”, „start” czy „auto”. Wielu właścicieli stawia na oryginalne nazwy, które nie tylko pozwalają wyróżnić się na rynku, ale także zdobyć sympatię klientów.