
Kolejne ośrodki wypadają z rynku
Z roku na rok w Polsce działa coraz mniej ośrodków szkolenia kierowców. Pod koniec 2015 roku było ich już niespełna 6 tys. A jeszcze kilka lat temu prawie 4 tys. więcej…
Z roku na rok w Polsce działa coraz mniej ośrodków szkolenia kierowców. Pod koniec 2015 roku było ich już niespełna 6 tys. A jeszcze kilka lat temu prawie 4 tys. więcej…
W tym roku ponad połowa kandydatów na kierowców przyszła zapisać się na kurs prawa jazdy w asyście rodziców. Zrozumiałbym, jeśli chodziłoby o kategorię AM, do której mogą podchodzić czternastolatki. Ale nie. Z rodzicami przychodzą nawet trzydziestolatki!
Tak jak informowaliśmy w poniedziałek, resort cyfryzacji przygotował projekt, w którym zaproponowano przesuniecie wejścia w życie CEPiK-u 2.0 na 4 czerwca 2018 r. Pozytywnie rozpatrzyła go już Rada Ministrów.
Ogromna konkurencja na rynku, dziurawy nadzór nad OSK, bezkarność szkolenia „na skróty” – czy tylko dlatego kursy na prawo jazdy kosztują dziś (prawie) tyle samo, co dziesięć czy nawet piętnaście lat temu? Przecież paliwa, naprawy aut, ubezpieczenia nie potaniały. Przeciwnie! Może więc czas wprowadzić cenę minimalną za kurs, za godzinę jazdy?
Podczas czwartkowego posiedzenia zespołu ds. społeczeństwa informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego resort cyfryzacji podał, że proponowana data wdrożenia systemu CEPiK 2.0 to 4 czerwca 2018 roku – informuje Związek Powiatów Polskich.
W Dzienniku Ustaw ukazało się Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji. Zmiany w stosunku do poprzedniego aktu prawnego są jednak niewielkie.
Na najbliższej sesji sejmiku województwa zachodniopomorskiego radni zdecydują czy w regionie powstaną dwie pierwsze filie wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego. Chodzi o Barlinek i Szczecinek. Przychylny tworzeniu nowych miejsc egzaminacyjnych jest zarząd województwa.
Dlaczego kursy na prawo jazdy kosztują mniej więcej tyle samo, co 10-15 lat temu? Ile oddziałów terenowych wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego powstało w ciągu ostatnich trzech lat? Dlaczego w województwie lubuskim w tym roku nie odbył się jeszcze ani jeden egzamin dla kandydatów na instruktorów? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie w najnowszym numerze „Szkoły Jazdy”.
Dlaczego kursy na prawo jazdy kosztują mniej więcej tyle samo, co 10-15 lat temu? Ile oddziałów terenowych wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego powstało w ciągu ostatnich trzech lat? Dlaczego w województwie lubuskim w tym roku nie odbył się jeszcze ani jeden egzamin dla kandydatów na instruktorów? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie w najnowszym numerze „Szkoły Jazdy”.
W najnowszym raporcie Najwyższa Izba Kontroli bije na alarm. Obecny system zarządzania bezpieczeństwem ruchu nie umożliwia skutecznej ochrony rowerzystów, a tempo budowy tras dla jednośladów nie nadąża za rosnącą popularnością ruchu rowerowego.