
Jazda na suwak. Tak prosta, tak trudna
Kierowcy mają poważny problem z jazdą po schodzących się pasach ruchu. Na tyle, że planowane jest wprowadzenie nowego znaku, który uporządkuje sytuację.
Kierowcy mają poważny problem z jazdą po schodzących się pasach ruchu. Na tyle, że planowane jest wprowadzenie nowego znaku, który uporządkuje sytuację.
Poseł Jan Mosiński (PiS) złożył ministrowi infrastruktury i budownictwa interpelację, w której zaproponował całkowitą zmianę systemu egzaminowania. Na czym miałaby ona polegać? Zdaniem posła, nadzór nad egzaminami powinna sprawować centralna komisja egzaminacyjna. Egzaminatorzy podlegaliby z kolei bezpośrednio jej okręgowym strukturom. A egzaminy mogłyby się odbywać z wykorzystaniem infrastruktury OSK, spełniających określone wymagania. Taka koncepcja nie odpowiada dyrektorom wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.
Policjanci z wydziału ruchu drogowego rybnickiej komendy przeprowadzili działania, których głównym celem było wyeliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierujących. Niestety, jedną z osób prowadzącą pojazd w stanie po użyciu alkoholu był 19-letni kursant.
Nastały takie czasy, że od ludzi zachowujących się prawidłowo żąda się przeprosin. Poziom kultury na drodze w Polsce jest tak niski, że zahacza o niejeden, nawet niewysoki próg zwalniający.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły cykl szkoleń dla instruktorów nauki jazdy. Celem jest lepsze przygotowanie przyszłych kierowców do bezpiecznego pokonywania przejazdów kolejowo-drogowych. Na pierwsze warsztaty zaproszono instruktorów z Wielkopolski. Kolejne będą odbywały się w Bydgoszczy, Łodzi, Kielcach i Lublinie.
Każdy z nas podpisał kiedyś jakąś umowę, choćby o pracę, kredyt, kupna-sprzedaży. Mimo że nakłada na nas pewne obowiązki, czujemy sens jej zawierania. Chodzi m.in. o zachowywanie pewnych standardów. Zdaję sobie sprawę, że umowa wiążąca kursanta ze szkołą jazdy to temat drażliwy i trudny, ale zarazem wart poruszenia…
Chciałbym odnieść się do przyczyn zdarzeń drogowych, polegających na najechaniu na tył pojazdu zatrzymującego się przed sygnalizatorem warunkowym S-2, nadającym sygnał czerwony razem z zieloną strzałką. Zabrzmi to pewnie przewrotnie, ale są sytuacje, kiedy doprowadził do nich instruktor siedzący w pojeździe nauki jazdy. Jak to jest w praktyce?
System CEPIK 2.0 nie zostanie uruchomiony w kolejnym zakładanym terminie, czyli w styczniu 2017 roku. Jeszcze kilka miesięcy temu Ministerstwo Cyfryzacji zapewniało: „prace są realizowane zgodnie z harmonogramem”. A teraz? „Nie dopuścimy do sytuacji, w której przekażemy do użytkowania system obarczony dużym ryzykiem. Musimy być na 100 proc. pewni, że zadziała”. A teraz nie działa. Kiedy można się spodziewać jego uruchomienia? Mówi się o co najmniej dwóch latach, ale oficjalnej informacji możemy spodziewać się na początku listopada.
Plakaty, ulotki, spoty w radiu i telewizji to popularne metody reklamy stosowane w wielu branżach. Czy sprawdzają się również w przypadku szkół jazdy? A może klientów jest tylu, że reklama nie jest już potrzebna?
Ponad 100 partnerów biznesowych firmy e-kierowca z całej Polski brało udział w konferencji, która po raz drugi z rzędu była organizowana w Wielkopolskim Centrum Konferencyjnym w Licheniu Starym.