Przejdź do treści

Aktualności

nauka jazdy

Dziesięć lat nieustannej walki!

Od blisko szesnastu lat nie potrafię zrozumieć, na jakiej zasadzie niektórzy właściciele OSK kalkulują swoje ceny. Najczęściej chyba jest to sposób polegający na zaniżaniu ich w taki sposób, żeby były trochę mniejsze niż u lokalnej konkurencji. Czy o to chodzi? Czy właściciele OSK nie chcą zarabiać?

plac manewrowy

Polak na egzaminie praktycznym

Okazuje się, że najłatwiej egzamin praktyczny zdać w Ostrołęce (51,36 proc.), Łomży (46,6 proc.) i Suwałkach (ponad 43 proc.). Ale np. w Koszalinie wynik pozytywny osiąga co piąty kandydat na kierowcę (21,25 proc.). W Pile zdaje 25,1 procent, w Łodzi 26,2 proc. Skąd tak duże różnice? Co decyduje o powodzeniu początkującego kierowcy?

kobieta pracująca przy komputerze

Jak cię widzą, tak cię piszą

W XXI wieku za wizytówkę każdej firmy lub instytucji uważa się stronę internetową. W dobrym tonie jest także udzielanie się w mediach społecznościowych. Jak do tych kwestii podchodzą wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego? Bardzo różnie. Część z nich nie przywiązuje wagi do internetu, inne wręcz przeciwnie – mają czytelne i nowoczesne strony WWW, prowadzą profile na Facebooku, Twitterze oraz w serwisie YouTube.

ODTJ

ODTJ kością niezgody

Pod Krakowem ma powstać nowy ośrodek doskonalenia techniki jazdy, który już stał się kością niezgody. Protestują mieszkańcy Wołowic. Mówią o niegospodarności i planowaniu inwestycji, która będzie dla nich uciążliwa. Czy słusznie?

Pijany kierowca oddaje klucze policjantowi

Przewinienia kierowców spadną na szkolących?

Dzięki wprowadzeniu nowej e-usługi „Sprawdź szkołę jazdy” będzie można się m.in. dowiedzieć, ile wypadków spowodowali kursanci szkoleni przez poszczególnych instruktorów. Zdaniem samych zainteresowanych, to nielogiczne i niesprawiedliwe.

egzamin na prawo jazdy

Co znajdziemy w rozporządzeniu? [analiza]

Mimo że rozporządzenie w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców tworzone było na ostatnią chwilę i powiela większość przepisów z dotychczasowego – również problematycznych – to ogólny kierunek zmian wydaje się pozytywny.

nauka jazdy

Kim oni są?

Może powinna funkcjonować jedna silna organizacja, skupiająca wszystkie OSK oraz ODTJ, i działać w ich imieniu? Potężna organizacja branżowa, mająca za sobą setki szkół jazdy będzie wiarygodnym partnerem dla właściwych organów rządowych i ministerialnych w uzgodnieniach dotyczących przyszłości branży szkolenia kierowców.

Koszyk zakupowy0
Brak produktów w koszyku!
0