
Co ze szkoleniem? Resort wciąż milczy
W Dzienniku Ustaw dalej na próżno szukać śladów publikacji rozporządzenia w sprawie szkolenia. Mimo kilkukrotnych prób uzyskania przez nas komentarza na ten temat, resort infrastruktury i budownictwa milczy.
W Dzienniku Ustaw dalej na próżno szukać śladów publikacji rozporządzenia w sprawie szkolenia. Mimo kilkukrotnych prób uzyskania przez nas komentarza na ten temat, resort infrastruktury i budownictwa milczy.
W Dzienniku Ustaw ukazało się w końcu rozporządzenie w sprawie egzaminowania. Jednak niektóre WORD-y nie będą już dzisiaj egzaminować kandydatów na kierowców. Chcą dać sobie czas na lekturę dokumentu.
Przepisy ustawy o kierujących pojazdami szczegółowo regulują to, w jaki sposób i na jakich zasadach powinny być przeprowadzane egzaminy na prawo jazdy, dlatego WORD-y powinny przeprowadzać je nadal, zgodnie z przyjętym harmonogramem i na dotychczasowych zasadach – pisze w oświadczeniu Elżbieta Kisil, rzecznik prasowy resortu infrastruktury i budownictwa.
O północy ważność straciło rozporządzenie o egzaminowaniu kierowców. Nowe wciąż się nie ukazało. Część WORD-ów nie prowadzi egzaminów, inne robią to, tłumacząc się troską o dobro klientów.
Niniejszy artykuł dedykuję kierowcom okupantom, śmigającym na ekspresówkach i autostradach lewym pasem. Kochają go tak bardzo, że nie mogą się z nim rozstać. Prawy pas mógłby dla nich nie istnieć.
W zielonogórskim szpitalu zmarł w poniedziałek Waldemar Pietraszewski, wieloletni instruktor nauki jazdy, rajdowiec oraz działacz branżowy. Szczere wyrazy współczucia rodzinie składa redakcja miesięcznika „Szkoły Jazdy”.
Podczas zorganizowanej w zeszłym tygodniu w NIK konferencji „Bezpieczny transport” zaprezentowano trzy raporty dotyczące sytuacji na polskich drogach. Diagnozę Najwyższej Izby Kontroli uzupełniły głosy ekspertów z Banku Światowego oraz Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. W debacie wzięli udział wybitni specjaliści z kraju i zagranicy zajmujący się tematem bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W porównaniu z 2014 rokiem egzamin teoretyczny na kategorię B zdało w Polsce o 4 proc. kandydatów na kierowców więcej. Jeżeli chodzi o praktykę, takiego pozytywnego trendu niestety nie widać. Magiczna bariera 35 proc. nie została przekroczona – wynika ze sporządzonego przez nas raportu zdawalności egzaminów państwowych za rok 2015.
Ośrodki doskonalenia techniki jazdy już w tym roku miały obsłużyć kilkaset tysięcy początkujących kierowców. I sporo na tym zarobić. Nowe przepisy zostały jednak odroczone. Cieszyć mogą się mieszkańcy województw, gdzie ODTJ jeszcze nie ma i na szkolenia musieliby daleko jechać.
Brak możliwości nauczania w zawodzie kierowca-mechanik, złe i drogie szkolenie przyszłych kierowców na komercyjnych kursach, nieprecyzyjne przepisy prawne oraz źle wydawane pieniądze publiczne – to największe bariery utrudniające edukację kierowców zawodowych w polskim systemie oświaty. Do takich wniosków doszli uczestnicy konferencji, którą w środę w Warszawie zorganizowało Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.