
Kłopotliwe skrzyżowanie
Na prośbę jednego z czytelników „Szkoły Jazdy” tym razem postanowiłem omówić kłopotliwe skrzyżowanie we Włocławku. Chodzi o zbieg ulic Cyganka i 3 Maja.
Na prośbę jednego z czytelników „Szkoły Jazdy” tym razem postanowiłem omówić kłopotliwe skrzyżowanie we Włocławku. Chodzi o zbieg ulic Cyganka i 3 Maja.
Korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach w 2014 roku kosztowały kierowców 3,6 mld zł. W porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem badania jest to pogorszenie o ponad 5 proc. Koszt korków na statystycznego kierowcę wynosił nieco ponad 3 tys. zł, co stanowiło średnio 68 proc. miesięcznej pensji – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte i serwisu Targeo.pl.
Owocem pracy Władysława Drozda, byłego wojewody, miejskiego radnego oraz wieloletniego egzaminatora, jest publikacja „Przewodnik bezpiecznej jazdy po Zielonej Górze”. Jej najciekawsza część to krótki rozdział złożony z rymowanek.
Nauka jazdy, jak każdy poważny biznes, nie znosi próżni. Dlatego zapanowała teraz moda na szkolenie kursantów samochodami z wyższej półki. Odkąd zmiany w prawie pozwalają na podstawienie samochodu szkoły jazdy na egzamin państwowy, właściciele OSK coraz częściej kupują mercedesy, bmw i audi.
Brak zgody resortu infrastruktury i rozwoju na wprowadzenie ceny minimalnej za godzinę szkolenia sprawił, że w środowisku związanym z OSK wrze. Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców rozważa przeprowadzenie ogólnopolskiego protestu.
Duży odsetek osób przesiadających się z samochodu na motocykl decyduje się na wzięcie udziału w kursie doszkalającym. Frontem do klienta stoją wszyscy. Szkolenia pojawiły się w ofertach WORD-ów i szkół jazdy.
Idzie wiosna, czas na porządki. Odczuć to można także w warszawskim wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego, w którym postanowiono wysłać aktualnie eksploatowane skody fabie na emeryturę. Ich następcą, po pewnych perypetiach, został najnowszy hyundai i20.
Nie w październiku 2015 roku, a dopiero za trzy lata wszystkie modele nowych samochodów w Unii Europejskiej będą obowiązkowo wyposażone w e-call, czyli automatyczny system do wzywania pomocy w razie wypadków.
Od początku następnego roku każdy świeży kierowca będzie musiał nauczyć się, jak nie wchodzić w poślizg, hamować na śliskiej nawierzchni czy prawidłowo siedzieć za kierownicą. Posłużą do tego specjalne ośrodki, które na odegranie swojej roli czekają już trzeci rok.
Jeszcze przed świętami prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację kodeksu karnego oraz innych ustaw, dzięki czemu zaostrzone zostaną kary dla pijanych kierowców.