Szkoła Jazdy nr 9/2016 (129)
Zapoznaj się z zawartością najnowszego numeru miesięcznika „Szkoła Jazdy” nr 9/2016 (129)! Temat numeru: Savoir-vivre… Dowiedz się więcej »Szkoła Jazdy nr 9/2016 (129)
Zapoznaj się z zawartością najnowszego numeru miesięcznika „Szkoła Jazdy” nr 9/2016 (129)! Temat numeru: Savoir-vivre… Dowiedz się więcej »Szkoła Jazdy nr 9/2016 (129)
Tematem przewodnim wrześniowego numeru magazynu będzie savoir-vivre w elce. Szczegółowo opisaliśmy bulwersujące nagranie ze szkolenia, na którym słychać jak instruktor obraża kursanta i zgromadziliśmy sporo opinii w tej sprawie. Polecamy także rozmowę z Ryszardem Ciborem, psychologiem transportu, który opowie jak instruktor powinien reagować na różne, nawet najdziwniejsze zachowania kursanta. Zapraszamy do lektury!
Tematem przewodnim wrześniowego numeru magazynu będzie savoir-vivre w elce. Szczegółowo opisaliśmy bulwersujące nagranie ze szkolenia, na którym słychać jak instruktor obraża kursanta i zgromadziliśmy sporo opinii w tej sprawie. Polecamy także rozmowę z Ryszardem Ciborem, psychologiem transportu, który opowie jak instruktor powinien reagować na różne, nawet najdziwniejsze zachowania kursanta. Zapraszamy do lektury!
Krajowe Stowarzyszenie Egzaminatorów lobbuje za wprowadzeniem kilku zmian do ustawy o kierujących pojazdami. Jego członkowie chcieliby, żeby egzaminatorzy egzaminowali dziennie mniejszą liczbę osób niż do tej pory i nie musieli pytać o zgodę przełożonego, gdy chcą podjąć dodatkową pracę. Skarżą się także na kiepską płacę i na to, że wymaga się od nich osiągania wyższego poziomu zdawalności.
Poseł Jan Mosiński (PiS) złożył ministrowi infrastruktury i budownictwa interpelację, w której zaproponował całkowitą zmianę systemu egzaminowania. Na czym miałaby ona polegać? Zdaniem posła, nadzór nad egzaminami powinna sprawować Centralna Komisja Egzaminacyjna. Egzaminatorzy podlegaliby z kolei bezpośrednio Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. A same egzaminy mogłyby się odbywać z wykorzystaniem infrastruktury OSK, spełniających określone wymagania.
Na ustawodawcy ciąży obowiązek wprowadzenia regulacji, zapewniających niepełnosprawnym przynajmniej minimalny, a zarazem efektywny poziom pomocy władz publicznych w zdobywaniu uprawnień do kierowania pojazdami – stwierdził w czerwcu Trybunał Konstytucyjny, rozpatrując wniosek rzecznika praw obywatelskich w sprawie zdawania egzaminu na prawo jazdy przez osoby z niepełnosprawnościami.
Zajęcia tylko na papierze, brak egzaminów wewnętrznych, zdezelowane auta, dumpingowe ceny, instruktorzy bez uprawnień – to grzechy i grzeszki w szkoleniu kierowców, o których mówią sami właściciele OSK. Bo nieuczciwa konkurencja psuje rynek i opinię o szkołach jazdy.
W pierwszych pięciu miesiącach tego roku ośrodki szkolenia kierowców w całej Polsce podstawiły swoje pojazdy na prawie 8 tys. egzaminów na kategorię B. Rekord padł w Wałbrzychu. Tam z aut szkół jazdy skorzystano w tym czasie ponad 2,2 tys. razy! – Myślę, że w przyszłości coraz więcej ośrodków szkolenia kierowców będzie korzystało z możliwości podstawiania swoich pojazdów na egzamin praktyczny – komentuje Eugeniusz Kubiś, właściciel OSK, które jako pierwsze zdecydowało się na taki krok.
– Uczyłem się jeździć fiatem 126p. Była zima, stan wojenny, a ja mijałem się na ulicach Gdańska z czołgami. Pamiętam też instruktora, podejrzewałem, że był byłym ubekiem lub milicjantem. Dodatkowo w czasie kursu lubił załatwiać na mieście swoje sprawy. Byliśmy m.in. u zegarmistrza, w urzędzie – mówi w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” znany showman Krzysztof Skiba.
Bez zaangażowania nas wszystkich w odbudowę zdewastowanego przez poprzedników systemu szkolenia i egzaminowania będziemy tylko biernymi uczestnikami nadchodzących zmian. Kolejne decyzje nie spełnią naszych oczekiwań.