
Byle szybko, byle jak
Wyniki zdawalności w poznańskim WORD-zie za rok 2015 to jakiś koszmar! Egzamin teoretyczny na kategorię B zdało 43,93 proc. kandydatów na kierowców, praktyczny tylko 30,5 proc. Winę za to ponoszą także kandydaci na kierowców!
Wyniki zdawalności w poznańskim WORD-zie za rok 2015 to jakiś koszmar! Egzamin teoretyczny na kategorię B zdało 43,93 proc. kandydatów na kierowców, praktyczny tylko 30,5 proc. Winę za to ponoszą także kandydaci na kierowców!
Kolejnych sześć osób podejrzanych o udział w procederze załatwiania egzaminów na prawa jazdy w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego usłyszało zarzuty. Nad sprawą od kilku miesięcy pracują funkcjonariusze Wydziału do Walki z Korupcją Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku. Łącznie kilkaset zarzutów usłyszały już 23 osoby.
Od blisko szesnastu lat nie potrafię zrozumieć, na jakiej zasadzie niektórzy właściciele OSK kalkulują swoje ceny. Najczęściej chyba jest to sposób polegający na zaniżaniu ich w taki sposób, żeby były trochę mniejsze niż u lokalnej konkurencji. Czy o to chodzi? Czy właściciele OSK nie chcą zarabiać?
Okazuje się, że najłatwiej egzamin praktyczny zdać w Ostrołęce (51,36 proc.), Łomży (46,6 proc.) i Suwałkach (ponad 43 proc.). Ale np. w Koszalinie wynik pozytywny osiąga co piąty kandydat na kierowcę (21,25 proc.). W Pile zdaje 25,1 procent, w Łodzi 26,2 proc. Skąd tak duże różnice? Co decyduje o powodzeniu początkującego kierowcy?
W XXI wieku za wizytówkę każdej firmy lub instytucji uważa się stronę internetową. W dobrym tonie jest także udzielanie się w mediach społecznościowych. Jak do tych kwestii podchodzą wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego? Bardzo różnie. Część z nich nie przywiązuje wagi do internetu, inne wręcz przeciwnie – mają czytelne i nowoczesne strony WWW, prowadzą profile na Facebooku, Twitterze oraz w serwisie YouTube.
Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem 1 na 10 kierowców nie potrafi poradzić sobie z obsługą swojego auta.
Pod Krakowem ma powstać nowy ośrodek doskonalenia techniki jazdy, który już stał się kością niezgody. Protestują mieszkańcy Wołowic. Mówią o niegospodarności i planowaniu inwestycji, która będzie dla nich uciążliwa. Czy słusznie?
Dzięki wprowadzeniu nowej e-usługi „Sprawdź szkołę jazdy” będzie można się m.in. dowiedzieć, ile wypadków spowodowali kursanci szkoleni przez poszczególnych instruktorów. Zdaniem samych zainteresowanych, to nielogiczne i niesprawiedliwe.
Mimo że rozporządzenie w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców tworzone było na ostatnią chwilę i powiela większość przepisów z dotychczasowego – również problematycznych – to ogólny kierunek zmian wydaje się pozytywny.
Krótko przed godz. 17 w Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie w sprawie szkolenia. Okazało się, że wiceminister dotrzymał słowa danego liderom czterech organizacji branżowych.