
Małe, ale pożądane…
Duży odsetek osób przesiadających się z samochodu na motocykl decyduje się na wzięcie udziału w kursie doszkalającym. Frontem do klienta stoją wszyscy. Szkolenia pojawiły się w ofertach WORD-ów i szkół jazdy.
Duży odsetek osób przesiadających się z samochodu na motocykl decyduje się na wzięcie udziału w kursie doszkalającym. Frontem do klienta stoją wszyscy. Szkolenia pojawiły się w ofertach WORD-ów i szkół jazdy.
Samochody składają się z tysięcy części. Zaprojektowanie każdej wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi. Niezbędny jest też czas, którego przy obecnej sześcioletniej żywotności modeli stale brakuje. Panaceum okazała się unifikacja podzespołów.
Jeździmy wolniej i coraz częściej zgodnie z przepisową prędkością. Nowe światło na nawyki polskich kierowców rzuca raport przygotowany ostatnio na zlecenie Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Z perspektywy szkoły jazdy pierwsze zajęcia są najważniejsze. To właśnie wtedy należy wszczepić kursantom motoryzacyjnego wirusa. Jednak w dzisiejszych czasach zachęcać do słuchania zagadnień związanych z prawem o ruchu drogowym nie jest łatwo…
Duszności, zawroty głowy, nadmierne pocenie się, niezdolność do jasnego myślenia, strach przed wypadkiem to tylko niektóre z objawów amaksofobii, czyli lęku przed prowadzeniem samochodu. Paniczny strach u kierowców powodują m.in. ciasne miejsca parkingowe, duża prędkość albo widok radiowozu.
Aż 99 proc. motocyklistów i 96 proc. motorowerzystów stosuje kaski ochronne. Znacznie gorzej jest z rowerzystami. Tylko 12 proc. z nich chroni podczas jazdy głowę – wynika z badania zleconego przez Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Coraz częściej wypadki drogowe są skutkiem korzystania z telefonów komórkowych. Rosnąca skala tego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych nawyków. Właśnie taką próbą jest kampania społeczna „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”.
Posłowie Platformy Obywatelskiej wyszli z inicjatywą wprowadzenia w Polsce ekostref. Już sam pomysł wzbudził wielkie emocje i skrajne opinie. Jak zwykle wiele osób stanęło w obronie właścicieli starych pojazdów, emitujących do atmosfery duże ilości dwutlenku węgla.
Dzięki współpracy między koncernem Daimler AG oraz siecią szkół jazdy Academy Holding AG w pięciu placówkach w Stuttgarcie można szkolić się samochodami z napędem elektrycznym. To pierwsza taka inicjatywa na świecie.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwestionuje umowy o dzieło, zawierane pomiędzy ośrodkami szkolenia a członkami komisji egzaminacyjnych na kwalifikację wstępną. W tym przypadku właściwą formą zatrudnienia są umowy-zlecenia – uważa ZUS.