Umiem jeździć. Czy to wystarczy?
Kurs za nami, egzamin zdany, prawo jazdy odebrane, samochód kupiony i… zaczynają się kolejne problemy.
Kurs za nami, egzamin zdany, prawo jazdy odebrane, samochód kupiony i… zaczynają się kolejne problemy.
To tylko konieczność, podnoszenie kwalifikacji czy kolejne zaświadczenie do załatwienia?
Funkcjonujący obecnie paradoksalny system jest bardzo prosty i niewymagający dużego nakładu pracy dla strony nakładającej mandat, a skomplikowany i wymagający dużego zaangażowania od osoby ukaranej we wszelkich potencjalnych procedurach odwoławczych.
Ośrodki Doskonalenia Techniki Jazdy stracą na nowelizacji ustawy o kierujących miliony. Ucierpi również bezpieczeństwo – ostrzega Polskie Stowarzyszenie Motorowe ODTJ.
„Czy Szanowny Pan Minister ma pewność, że za pomocą właściwych współpracowników kieruje Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej?” – pytają w liście otwartym do ministra Sławomira Nowaka przedstawiciele Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników wydziałów Komunikacji.
„Zgodnie z wymaganiami ogłoszenia przetargowego wynikającymi z rozporządzenia dotyczącego systemu teleinformatycznego dla WORD, Konsorcjum ITS/Signity podało prawdziwe informacje na temat dostępu do systemu teleinformatycznego starostw powiatowych” – możemy przeczytać w oświadczeniu Instytutu Transportu Samochodowego przygotowanego w czwartek wieczorem w odpowiedzi na informacje o złożeniu przez wiceministra Tadeusza Jarmuziewicza do prokuratury zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa.
– Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez ITS związane jest z nieprawidłowościami w przetargach na dostarczenie systemu teleinformatycznego. Wpłynęło do nas 19 lutego – informuje Paweł Śledziecki, szef Prokuratury Rejonowej Warszawa – Praga Północ.
Kolejnym z nowych projektów jest projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za przeprowadzenie egzaminu państwowego oraz stawek wynagrodzenia związanych z uzyskiwaniem uprawnień przez egzaminatorów.
Podczas Konwentu Marszałków Województw, który w środę zakończył się w Białowieży przyjęto dwa stanowiska związane z tematyką szkolenia i egzaminowania kierowców. Jedno dotyczy tzw. profilu kandydata na kierowcę, drugie – pomysłu przeprowadzania egzaminu w miastach nieposiadających praw powiatu.
Posłowie Prawa i Sprawiedliwości skierowali do ministra Nowaka interpelacje w sprawie wysokości opłat za przeprowadzenie egzaminu państwowego na prawo jazdy oraz w sprawie zmiany przepisów dotyczących uzyskania prawa jazdy. Obie interpelacje skierowane do MTBiGM skierowali posłowie: Jerzy Materna, Zbigniew Girzyński i Jan Warzecha.