
Warszawski system P&R
Powszechny dostęp do indywidualnych środków transportu z jednej strony ? zapewnia komfort podróżowania, a z drugiej ? stwarza szereg problemów komunikacyjnych w coraz bardziej zatłoczonych centrach również polskich miast.
Powszechny dostęp do indywidualnych środków transportu z jednej strony ? zapewnia komfort podróżowania, a z drugiej ? stwarza szereg problemów komunikacyjnych w coraz bardziej zatłoczonych centrach również polskich miast.
Komisja Europejska rozważa zmianę unijnych przepisów i wpuszczenie na drogi w ruchu transgranicznym tzw. gigalinerów. Zalegalizowaniu blisko 60-tonowych ciężarówek sprzeciwia się aż 237 organizacji ze Starego Kontynentu, za są międzynarodowi przewoźnicy.
? To się nigdy nie powinno zdarzyć. Sam zachodzę teraz w głowę, jak do tego doszło – mówi Andrzej Szóstek, były już dyrektor WORD w Olsztynie.
Posłanka PO Małgorzata Niemczyk uważa, że kandydaci na kierowców powinni mieć możliwość więcej niż jednokrotnej zmiany położenia lusterek w autach egzaminacyjnych. Tadeusz Jarmuziewicz odpowiada: zmiany są niepotrzebne.
Do wejścia w życie ustawy o kierujących zostało już mało czasu. Wielu szkoleniowców ciągle ma wątpliwości, jak według nowych zasad trzeba będzie przeprowadzać część teoretyczną egzaminu wewnętrznego.
Od 1 marca ośrodki szkolenia kierowców będą musiały posiadać kasę fiskalną.
– W naszej ocenie konsorcjum ITS/Sygnity swoimi poczynianami dopuściło się wobec PWPW nieuczciwej konkurencji – czytamy w piśmie skierowanym do Instytutu Transportu Samochodowego przez Tadeusza Wachowskiego, dyrektora pionu produktów i usług identyfikacyjnych Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. ITS nie zamierza jednak na nie reagować.
– W żadnym państwie na świecie nie opracowano i nie wdrożono w ciągu czterech miesięcy tak złożonego systemu teleinformatycznego. Polskie doświadczenia w zakresie tworzenia i wdrażania ogólnokrajowych systemów teleinformatycznych tym bardziej nie dają podstaw do tak optymistycznych założeń – pisze w liście adresowanym do parlamentarzystów i premiera Eugeniusz Kubiś, właściciel OSK Motorex.
Pięć organizacji branżowych w jednym piśmie zgłosiło chęć podjęcia prac nad nowelizacją ustawy o kierujących. Chcą poprawki odnośnie braku vacatio legis w zakresie obowiązku zatrudnia w ośrodku szkolenia kierowców instruktora posiadającego uprawnienia oraz udokumentowaną 3-letnią praktykę w szkoleniu kandydatów na kierowców i pozwolenie ośrodkom na podstawianie na egzamin kat. B samochodów szkoleniowych.
Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami za wydanie prawa jazdy po 19 stycznia będzie trzeba zapłacić 100 zł, jego wersji międzynarodowej – 35 zł.