Zmiana czasu nie służy kierowcom. Jest więcej wypadków
Według brytyjskich statystyk w poniedziałek po zmianie czasu jest aż o 23 proc. więcej wypadków niż tydzień wcześniej – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Według brytyjskich statystyk w poniedziałek po zmianie czasu jest aż o 23 proc. więcej wypadków niż tydzień wcześniej – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Brytyjska organizacja Brake, która zajmuje się bezpieczeństwem na drogach apeluje, żeby do jazdy samochodem używać odpowiedniego obuwia i chce zmian przepisów – donosi portal Wirtualna Polska.
W Centralnej Ewidencji Pojazdów jest zarejestrownych już milion motocykli i tyle samo skuterów. Jeszcze sześć lat temu było ich o połowę mniej. Dlaczego Polacy coraz częściej korzystają z jednośladów? Powód jest prosty: palą mniej niż samochody – pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Dostosowanie polskiego prawa do dyrektywy unijnej w sprawie praw jazdy oraz działań podejmowanych na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wydaje się zadaniem dość prostym. Tym bardziej jeżeli ma się na to co najmniej pięć lat. W lutym na wniosek ministra transportu przesuniętowejście w życie ustawy o kolejny rok – pisze Eugeniusz Kubiś, właściciel zielonogórskiego OSK Motorex.
Firma Winfor, wydawca miesięcznika „Szkoła Jazdy” przygotowała dla czytelników Rzeczpospolitej dwuczęściowy cykl „Akademia Prawa Jazdy”. Pierwsza, dołączona do dziennika płyta CD pojawiła się w sprzedaży już dzisiaj!
Już w sprzedaży najnowsza wersja Vademecum Wykładowcy SPS. Program znajduje się na pendrivie. Aplikacja będzie na bieżąco aktualizowana i udoskonalana przez Internet.
Czy instruktor, którego sąd uznał za winnego spowodowania kolizji, traci prawo do wykonywania zawodu? Nie, bo wedle przepisów nie jest to przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Jednak część instruktorów o tym nie wie. Dlatego ze strachu przyjmuje od policji mandaty. Nawet wtedy, gdy jest przekonana o swojej niewinności.
Część przyszłych kierowców skarży się, że instruktorzy rozmyślnie nie zaliczają im egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy kategorii B. – Chodzi o pieniądze. Przecież musimy wtedy dokupować co najmniej kilka godzin jazd doszkalających – żali się anonimowo kursant. Właściciele OSK twierdzą jednak, że to problem marginalny. Tłumaczą, że egzamin wewnętrzny jest potrzebny, bo przygotowuje do państwowego.
W artykule szkoleniowcy ze Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie omawiają odmienny sposób szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców w zakresie manewru zawracania.
Zamojski sąd zajmuje się sprawą instruktora nauki jazdy, którego kursantka oskarżyła o molestowanie seksualne. To nie pierwszy taki incydent. Dwa lata temu częstochowski instruktor został skazany za to samo przewinienie. 58-letni mężczyzna molestował aż osiem kobiet. W tym samym czasie suwalski sąd skazał instruktora za gwałt na swojej kursantce. Czy takie przypadki można uznać za marginalne?