Petycja w sprawie ustawy
Ustawa o kierujących: teraz wszystko w rękach prezesów lokalnych stowarzyszeń ośrodków szkolenia kierowców
Ustawa o kierujących: teraz wszystko w rękach prezesów lokalnych stowarzyszeń ośrodków szkolenia kierowców
Jest szansa na zmianę niezgodnej z konstytucją Ustawy o kierujących jeszcze przed jej wejściem w życie. Przygotowany został już projekt zmian niekorzystnych przepisów. Teraz wszystko zależy od determinacji i skuteczności szefów lokalnych stowarzyszeń OSK, którzy zwrócą się o poparcie inicjatywy do posłów w swoich regionach.
Aby prawidłowo zrozumieć istotę hamowania awaryjnego, musimy najpierw je zdefiniować. Hamowanie awaryjne jest to sposób na natychmiastowe zatrzymanie pojazdu w ekstremalnej sytuacji, np. nagłego pojawienia się przeszkody na drodze. Jest to tak rzadki sposób hamowania, iż wielu kierowców nie pamięta, kiedy ostatni raz w ten sposób zatrzymywało się. Hamowanie to cechuje energiczne wciśniecie pedału hamulca z maksymalną siłą, można by nazwać to kopnięciem w pedał hamulca.
Dziennikarsie śledztwo w sprawie zapisów w Ustawie o kierujących przedstwia Gazeta Wyborcza.
Ośrodki szkolenia kierowców, które spełnią dodatkowe wymogi, będą mogły naprawdę dużo. Zakłada to projekt nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami – donosi Gazeta Pomorska
Wielu właścicieli ośrodków szkoleniowych jest zaniepokojonych perspektywą powstawania w niedalekim czasie tzw. Super OSK. Przedstawiamy list do redakcji, który przesłał do nas jeden z przedsiębiorców.
Na właścicieli ośrodków szkolenia kierowców z rejonu Koszalina padł blady strach. Lokalny sprzedawca samochodów marki Peugeot, używanych do egzaminowania na kat. B przez Zachodniopomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Koszalinie, zlikwidował działalność. Właściciele ośrodków obawiają się teraz, że czeka ich wymiana aut.
Idea nowoczesnego szkolenia i warunki uzyskania akredytacji – to tematy konferencji, które odbędą się we Włocławku, Toruniu i Bydgoszczy.
Dzięki uprzejmości szczecińskiej drogówki, wzięliśmy udział w policyjnej akcji „Elka”, która odbyła się na szczecińskich ulicach.
Zmiana bazy pytań egzaminacyjnych wprowadzona przez Ministerstwo Infrastruktury wywołała chaos i bałagan. Wydawcy otrzymali zaktualizowaną bazę tuż przed Nowym Rokiem, więc kursanci nie dostali zaktualizowanych podręczników na czas i nie mogli dobrze przygotować się do egzaminu.