Kamery wysokiej rozdzielczości montowane podobnie jak tradycyjne boczne lusterka (ale na znacznie mniejszych uchwytach zmniejszających opór powietrza) i przekazujące obraz do dwóch umieszczonych wewnątrz samochodu 5-calowych monitorów już wkrótce mają zastąpić tradycyjne lusterka boczne.
Lexus ES jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowane zostało rozwiązanie znane z targów motoryzacyjnych i concept-samochodów od początku 21 wieku.
Jednym z wyzwań było także dokonanie zmian legislacyjnych, które umożliwiły wprowadzenie do masowej produkcji nowego rozwiązania. Przyjęta w Japonii nowelizacja przepisów w 2016 roku dała projektowi zielone światło. Obecnie trwa „rozpoznanie” możliwości prawnych szybkiego wprowadzenia rozwiązania na rynki europejskie.
W Europie nad podobnym rozwiązaniem równolegle pracują Audi i BMW, jednak to Lexus jako pierwszy wprowadził je do produkcji, prawdopodobnie wyprzedzając niemieckich konkurentów o kilka miesięcy.
Lexus wskazuje następujące korzyści z montowania kamer zamiast tradycyjnych lusterek bocznych:
- zdecydowana poprawa widoczności w trudnych warunkach pogodowych: osłona kamer przed deszczem/ śniegiem
- mniejszy opór powietrza i zdecydowana redukcja hałasu
- zniwelowanie martwej strefy
- wyświetlanie dodatkowych informacji
- możliwość dostosowania rozdzielczości, wielkości i jasności obrazu do jazdy nocnej.
LINK do video prezentacji rozwiązania wprowadzonego przez Lexusa
Pingback: astro pink strain
Pingback: thuốc nổ
Pingback: big 666 สล็อต
Możliwość komentowania została wyłączona.