Do egzaminu trzeba się przygotować
Czas na podsumowanie artykułów z cyklu „Dlaczego nie zdają?”. Omówiłem w nich najważniejsze problemy, jakie pojawiają się na egzaminie państwowym na prawo jazdy.
Czas na podsumowanie artykułów z cyklu „Dlaczego nie zdają?”. Omówiłem w nich najważniejsze problemy, jakie pojawiają się na egzaminie państwowym na prawo jazdy.
Wedle procedowanej w Sejmie nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, kandydat na kierowcę będzie podczas państwowego egzaminu praktycznego sprawdzany z umiejętności energooszczędnej jazdy. Właściciele autoszkół, instruktorzy, a nawet szefowie WORD-ów głowią się, jak miałoby to wyglądać. Odpowiedzi na razie nie ma.
? Wszyscy starają się robić tak, żeby niepełnosprawni wykazujący się odpowiednią znajomością przepisów i mający opanowaną technikę jazdy byli w stanie w rzetelny sposób przejść przez procedurę kursu i podejść do egzaminu. Wszystko jednak dzieje się na zasadzie odruchu serca, a nie w oparciu o przepisy. Chcemy to zmienić – mówi Piotr Rybicki z ITS.
W ostatnim artykule jako powód niezdawania egzaminów podałem niezastosowanie się do znaków pionowych bądź ich nieznajomość. Czas zatem teraz na znaki poziome.
Wyroki, zatrzymania i odbierane uprawnienia to konsekwencje kolejnej fali afer związanych ze szkoleniem i egzaminowaniem kierowców w Polsce.
Następni właściciele ośrodków szkolenia kierowców przygotowują się do podpisania z WORD-em Zielona Góra umowy na podstawianie samochodów szkoleniowych na egzamin kat. B.
Buta i arogancja dyrektora WORD-u w Szczecinie oraz kontrowersyjna umowa na wymianę samochodów egzaminacyjnych to główne tematy protestu środowiska OSK, który odbywał się pod koniec października w Szczecinie. Radni sejmiku wojewódzkiego zarządzili już kontrolę ośrodka.
Wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego specjalnie oblewają kandydatów na kierowców, żeby zmaksymalizować swoje zyski. Tym samym te instytucje publiczne odeszły od swojej działalności misyjnej i stały się prawie jak prywatna firma, która utrudnia życie Polakom – wynika z analizy Forum Obywatelskiego Rozwoju, fundacji założonej przez Leszka Balcerowicza.
Byli i obecni pracownicy katowickiego WORD-u zarzucają dyrekcji złe wytyczenie tras egzaminacyjnych na kategorie A, A1 i B1 w latach 2008 ? 2012. Uważają, że egzaminy były przeprowadzane niezgodnie z prawem. Domagają się dymisji dyrektora i jego zastępcy ds. egzaminowania.
W WORD-zie Zielona Góra 9 września przeprowadzony został pierwszy egzamin okamerowanym samochodem szkoleniowym należącym do OSK Motorex. – To duży sukces – mówi Eugeniusz Kubiś, właściciel.