Egzaminy w miastach bez praw powiatu
Wraca pomysł zwiększenia liczby miast, w których możliwe będzie zdawanie egzaminów na prawo jazdy kategorii A i B. Projekt noweli ustawy o kierujących, autorstwa posłów PO, jest już w na etapie komisji sejmowej.
Wraca pomysł zwiększenia liczby miast, w których możliwe będzie zdawanie egzaminów na prawo jazdy kategorii A i B. Projekt noweli ustawy o kierujących, autorstwa posłów PO, jest już w na etapie komisji sejmowej.
Problem z dopłatami za egzamin doskonale wpisuje się w ogólną tendencję łupienia obywatela przez państwo, gdzie tylko się da.
Dopiero dwa tygodnie przed wejściem w życie nowych egzaminów teoretycznych ostatnie WORD-y zdecydowały się na wybranie systemu informatycznego. Rzutem na taśmę zrobiły to wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego na Mazowszu i w Krakowie.
Rozmowa ze Stanisławem Leszkiem Szatkowskim, dyrektorem Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Olsztynie.
„Bezpośrednio odpowiedzialne za realizację zadań związanych z przeprowadzaniem egzaminu na prawo jazdy są WORD-y” – pisze sekretarz stanu w MTBiGM Tadeusz Jarmuziewicz w odpowiedzi na interpelację posła Jerzego Materny.
Tekst Romana Stencla, jaki ukazał się w Szkole Jazdy nr 12/2012 wzbudził kontrowersje wśród orędowników konsorcjum WORD i OSK, w celu wspólnego, tańszego zakupu lub wynajmu samochodów. Przedstawiamy polemikę szkoleniowców ze Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie.
? To się nigdy nie powinno zdarzyć. Sam zachodzę teraz w głowę, jak do tego doszło – mówi Andrzej Szóstek, były już dyrektor WORD w Olsztynie.
Posłanka PO Małgorzata Niemczyk uważa, że kandydaci na kierowców powinni mieć możliwość więcej niż jednokrotnej zmiany położenia lusterek w autach egzaminacyjnych. Tadeusz Jarmuziewicz odpowiada: zmiany są niepotrzebne.
W Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Rzeszowie trwa akcja zbierania podpisów w sprawie wprowadzenia miejsc parkingowych przeznaczonych dla kobiet ciężarnych.
Parlamentarny zespół do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego chce, żeby na państwowym egzaminie na prawo jazdy sprawdzane były praktyczne umiejętności z prowadzenia resuscytacji czy reanimacji.