Rewolucja, która spaliła na panewce. Dwukrotnie
Pierwszy raz niewypał ogłoszono w styczniu 2012 roku. Najpierw minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, a następnie, na jego wniosek, Sejm.
Pierwszy raz niewypał ogłoszono w styczniu 2012 roku. Najpierw minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, a następnie, na jego wniosek, Sejm.
Często słyszymy, że z wyrokami niezawisłych sądów się nie dyskutuje. Niekiedy jednak trudno się z tym poglądem zgodzić i nie wyrazić odmiennego zdania. Przytoczę przykład budzących kontrowersje wyroków w sprawie z zakresu ruchu drogowego, a ściślej mówiąc – z zakresu uprawnień do kierowania pojazdami.
Na rynku szkoleń kierowców trwa ostra walka o klientów. Ośrodki nauki jazdy robią wszystko, aby przekonać potencjalnych kursantów właśnie do swojej oferty. A wiadomo, że dla klientów cena jest najważniejsza.
Wiele osób ma wątpliwości i zadaje sobie pytanie: czy istnieją jakieś wymagania co do ubioru przystępujących do egzaminu na prawo jazdy?
Już 20 lat domagamy się prowadzenia egzaminów na prawo jazdy kat. A i B również samochodami OSK – pisze prezes OIGOSK Roman Stencel.
Ponad 50 osób z Opola i okolic nie może zapisać się na kolejny termin państwowego egzaminu na instruktora nauki jazdy, ponieważ nie wiadomo, kiedy się odbędzie… Wszystko przez to, że Urząd Wojewódzki ma problemy z zorganizowaniem na ten cel pieniędzy.
Krajowe Stowarzyszenie Egzaminatorów przygotowało koncepcję zmiany systemu oceniania podczas egzaminu praktycznego na prawo jazdy na punktowy. O szczegóły pytamy Władysława Drozda, który jest autorem projektu.
Policja i prokuratura ujawniają kolejne układy korupcyjne, w które zamieszani byli kursanci, instruktorzy i pracownicy WORD-ów. Dlaczego Polacy decydują się załatwiać prawko na lewo? Grażyna Czubek z Fundacji im. Stefana Batorego: – To dobro powszechnie pożądane, egzamin jest dosyć trudny i poprzedzony dosyć długim procesem przygotowania.
Dyrektorzy wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego chcą, żeby egzaminowani przez nie kandydaci na kierowców płacili więcej. Ministerstwo Transportu rozwiewa ich nadzieje.
Już w 2013 roku każdy młody kierowca będzie miał obowiązek odbyć praktyczne szkolenie w zakresie zagrożeń w ruchu drogowym. To może być świetny biznes, który zwęszyły także wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego. I budują ośrodki doskonalenia techniki jazdy.