Przejdź do treści

Legislacja

Kompromitująca szczerość

Próby koloryzowania rzeczywistości często mają niezbyt przyjemne skutki. Przekonał się o tym Romet, który na polskim rynku przymierza się do rozpoczęcia dystrybucji indyjskiego mikrosamochodu bajaj qute.

skanowane laserowymi dalmierzami

Skanowanie to tylko początek

W nocy z 28 lutego na 1 marca Jaworzno było skanowane laserowymi dalmierzami. Inżynierowie tworzyli mapę punktów, taki wirtualny, jednak realny świat, w którym będą poruszać się samochody bez kierowcy. Zanim jednak na ulice wyjadą pojazdy testowe, przejadą miliony kilometrów w pamięci komputerów w laboratoriach.

ruch drogowy na autostradzie

(Nie)bezpieczna autostrada

Ponad 80 proc. polskich kierowców nie umie prawidłowo poruszać się po autostradach – alarmują Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi i towarzystwo ubezpieczeń Compensa, organizatorzy akcji „Bezpieczna autostrada”. Wśród najczęściej popełnianych błędów wymieniają zbyt dużą prędkość, tzw. jazdę na zderzaku czy nieumiejętną zmianę pasa ruchu.

Szerokie kręgi Dieselgate

Na początku roku „The New York Times” i niemiecki „Bild” poinformowały, że w USA, w Lovelace Respiratory Research Institute, na zlecenie Europejskiej Grupy Badawczej ds. Zdrowia i Środowiska w Sektorze Transportu (EUGT) prowadzono eksperymenty na makakach finansowane przez niemieckie koncerny motoryzacyjne. Dziesięć małp na trzy – cztery godziny zamykano w pomieszczeniu, do którego tłoczono spaliny z rury wydechowej diesla.

kierowca

Wodne pułapki na drogach

Opona zimowa jest w stanie odprowadzić wodę z kałuży głębokiej na 7 mm przy prędkościach rzędu 70-85 km/h. Dla opon letnich z inaczej skonstruowanym bieżnikiem z szerokimi rowkami obwodowymi oraz poprzecznymi nacięciami widełki te wynoszą 85-95 km/h. Podkreślmy jednak, że mowa o wynikach uzyskiwanych w warunkach laboratoryjnych przez fabrycznie nowe markowe opony.

Koszyk zakupowy0
Brak produktów w koszyku!
0