Minister wydał komunikat. Bez mandatu za brak „papierka”
Od 1 października podróż samochodem bez dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia posiadania polisy OC nie będzie… Dowiedz się więcej »Minister wydał komunikat. Bez mandatu za brak „papierka”
Od 1 października podróż samochodem bez dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia posiadania polisy OC nie będzie… Dowiedz się więcej »Minister wydał komunikat. Bez mandatu za brak „papierka”
Na specjalnie zwołanej w połowie kwietnia konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział podjęcie prac, mających… Dowiedz się więcej »Resort chce promować korytarze życia
Czy wiecie, że trzymanie telefonu w dłoni upośledza sprawność kierowcy, tak jakby miał we krwi 0,8 promila alkoholu?… Dowiedz się więcej »Telefon to niebezpieczna zabawka
Już od pierwszego kwietnia wszystkie modele nowych samochodów w Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w e-call, czyli… Dowiedz się więcej »Auto samo wezwie pomoc
Policja ma wciąż za mało służbowych pojazdów, a część z tych, które są wykorzystywane, powinna zostać wycofana… Dowiedz się więcej »Zepsute auta, niedoszkoleni funkcjonariusze
Próby koloryzowania rzeczywistości często mają niezbyt przyjemne skutki. Przekonał się o tym Romet, który na polskim rynku przymierza się do rozpoczęcia dystrybucji indyjskiego mikrosamochodu bajaj qute.
W nocy z 28 lutego na 1 marca Jaworzno było skanowane laserowymi dalmierzami. Inżynierowie tworzyli mapę punktów, taki wirtualny, jednak realny świat, w którym będą poruszać się samochody bez kierowcy. Zanim jednak na ulice wyjadą pojazdy testowe, przejadą miliony kilometrów w pamięci komputerów w laboratoriach.
Ponad 80 proc. polskich kierowców nie umie prawidłowo poruszać się po autostradach – alarmują Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi i towarzystwo ubezpieczeń Compensa, organizatorzy akcji „Bezpieczna autostrada”. Wśród najczęściej popełnianych błędów wymieniają zbyt dużą prędkość, tzw. jazdę na zderzaku czy nieumiejętną zmianę pasa ruchu.
Na początku roku „The New York Times” i niemiecki „Bild” poinformowały, że w USA, w Lovelace Respiratory Research Institute, na zlecenie Europejskiej Grupy Badawczej ds. Zdrowia i Środowiska w Sektorze Transportu (EUGT) prowadzono eksperymenty na makakach finansowane przez niemieckie koncerny motoryzacyjne. Dziesięć małp na trzy – cztery godziny zamykano w pomieszczeniu, do którego tłoczono spaliny z rury wydechowej diesla.
Opona zimowa jest w stanie odprowadzić wodę z kałuży głębokiej na 7 mm przy prędkościach rzędu 70-85 km/h. Dla opon letnich z inaczej skonstruowanym bieżnikiem z szerokimi rowkami obwodowymi oraz poprzecznymi nacięciami widełki te wynoszą 85-95 km/h. Podkreślmy jednak, że mowa o wynikach uzyskiwanych w warunkach laboratoryjnych przez fabrycznie nowe markowe opony.