Hałas komunikacyjny
Czy rzeczywiście montowane coraz częściej przy naszych drogach ekrany przeciwhałasowe to jedyne lekarstwo na walkę z hałasem? Czy istnieją inne rozwiązania?
Czy rzeczywiście montowane coraz częściej przy naszych drogach ekrany przeciwhałasowe to jedyne lekarstwo na walkę z hałasem? Czy istnieją inne rozwiązania?
Celem szkolenia w zakresie bezpiecznej jazdy jest pokazanie bezsilności człowieka wobec utraty kontroli nad pojazdem i potęgi sił działających na całe otoczenie przez rozpędzony pojazd. Największe zdziwienie uczestników szkoleń budzi minimalna różnica prędkości, która nie daje szans na opanowanie sytuacji.
W ostatnich pięciu latach nastąpiła zauważalna poprawa stanu bezpieczeństwa na drogach naszego kraju. Liczba wypadków spadła z 49054 w 2008 roku do 36927 w 2012 roku – mniej o 12127 wypadków.
Osoby 18+ mogą bez prawa jazdy kierować motorowerem, a nie mogą czterokołowcem lekkim, choć ustawodawca określił, że kategoria AM, uprawnia do kierowania oboma pojazdami.
Struktura Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2013 – 2020 oparta jest na pięciu filarach: bezpieczne zachowania uczestników ruchu, pojazdy, bezpieczna infrastruktura drogowa, prędkość oraz system ratownictwa i pomocy medycznej.
Funkcjonujący obecnie paradoksalny system jest bardzo prosty i niewymagający dużego nakładu pracy dla strony nakładającej mandat, a skomplikowany i wymagający dużego zaangażowania od osoby ukaranej we wszelkich potencjalnych procedurach odwoławczych.
Ośrodki Doskonalenia Techniki Jazdy stracą na nowelizacji ustawy o kierujących miliony. Ucierpi również bezpieczeństwo – ostrzega Polskie Stowarzyszenie Motorowe ODTJ.
Wyniki badań obejmujących lata 2009 – 2011 wskazują na znaczną redukcję długości odcinków czarnych, o największym ryzyku zostania ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną w wyniku wypadku drogowego, oraz wzrost długości odcinków zielonych, gdzie to ryzyko jest najmniejsze.
Jak pamiętamy, z powodu opieszałości organów państwa, a konkretnie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, z powodu braku aktów wykonawczych przez dwa miesiące nie można było prowadzić egzaminów dla kierowców. Wszystko wskazuje na to, że na początku 2013 roku będziemy mieli powtórkę z rozrywki.
Powszechny dostęp do indywidualnych środków transportu z jednej strony ? zapewnia komfort podróżowania, a z drugiej ? stwarza szereg problemów komunikacyjnych w coraz bardziej zatłoczonych centrach również polskich miast.