Warszawski system P&R
Powszechny dostęp do indywidualnych środków transportu z jednej strony ? zapewnia komfort podróżowania, a z drugiej ? stwarza szereg problemów komunikacyjnych w coraz bardziej zatłoczonych centrach również polskich miast.
Powszechny dostęp do indywidualnych środków transportu z jednej strony ? zapewnia komfort podróżowania, a z drugiej ? stwarza szereg problemów komunikacyjnych w coraz bardziej zatłoczonych centrach również polskich miast.
Komisja Europejska rozważa zmianę unijnych przepisów i wpuszczenie na drogi w ruchu transgranicznym tzw. gigalinerów. Zalegalizowaniu blisko 60-tonowych ciężarówek sprzeciwia się aż 237 organizacji ze Starego Kontynentu, za są międzynarodowi przewoźnicy.
W Polsce media, zamiast kreować właściwe postawy i uświadamiać społeczeństwo w zakresie zagrożeń, wyrażają tylko niezadowolenie z ustawiania nowych fotoradarów.
Rowerzysta musi zatrzymać się przed przejazdem ścieżką rowerową, mimo że ma zielone światło. Czy to poprawi bezpieczeństwo i statystyki wypadków? A może wręcz przeciwnie – wypadków będzie więcej?
„Codziennie na polskich drogach dochodzi do kradzieży paliwa, towaru, wyposażenia auta, przemytów alkoholu, a nawet narkotyków. Sprawcami tych czynów są Twoi pracownicy. Zrób krok przed nimi. Sprawdź, kogo zatrudniasz” – tak reklamuje się portal www.sprawdzkierowce.pl, gdzie przedsiębiorcy ostrzegają się przed nieuczciwymi kierowcami.
Wszyscy chyba znają dwa dokumenty, które Polska ogłosiła w dzienniku ustaw 24 lutego 1988 roku. Pierwszy dotyczy konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym, natomiast drugi ratyfikowany dokument to konwencja wiedeńska o znakach i sygnałach drogowych.
Mimo ostrzeżeń policji i kampanii społecznych, tylko w dwóch pierwszych kwartałach tego roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 107 wypadków i kolizji. Aż 19 osób zostało rannych, 15 kolejnych poniosło śmierć. Już w lipcu pod pociąg wpadła kursantka. Zginęła na miejscu.
Jako że w polityce mamy aktualnie sezon ogórkowy, postanowiliśmy przyjrzeć się temu, jak przez ostatnie miesiące pracowali posłowie. Patrzymy oczywiście z punktu widzenia branży szkolenia kierowców i szeroko pojętego transportu drogowego – pisze Radosław Biernat, specjalista ds. prawnych.
Od 1 stycznia 2013 r. zlikwidowanych zostanie 16 wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego – takie rozwiązanie zakłada nowy projekt zmiany ustawy o transporcie drogowym.
Ułatwienie dla kierowców korzystających z autostrad zarządzanych przez GDDKiA.