Warszawski ratusz zakończył konsultacje w sprawie Strefy Czystego Transportu. Efekt? Będzie dwukrotnie większa niż zakładał pierwotny projekt zmian.
Podczas konsultacji zgłoszonych zostało aż 3000 uwag. W wyniku ich uwzględnienia, podobnie jak we Wrocławiu i w Krakowie, Strefa Czystego Transportu sięgnie daleko poza centrum miasta i obejmie, m.in. Pragę Północ, Śródmieście, Ochotę, większość Żoliborza i połowę Woli. Termin wejścia nowych przepisów w życie uwzględni czas niezbędny mieszkańcom na wymianę pojazdów spełniających wymogi Strefy, które będą ich dotyczyć dopiero w styczniu 2028 roku. Pozostali kierowcy, którzy będą chcieli wjechać do Strefy, będa musieli spełnić pierwsze wymogi już w lipcu 2024 roku. Już w połowie przyszłego roku do Strefy nie wjadą diesle starsze niż 18 lat i samochody benzynowe starsze niż 27 lat. Z obowiązku przestrzegania nowych przepisów zwolnieni będą seniorzy oraz właściciele pojazdów zabytkowych z żółtymi tablicami rejestracyjnymi.