– Trudno oprzeć się wrażeniu, że stanowisko resortu stanowi jedynie desperackie zaklinanie rzeczywistości i pozostaje w całkowitym oderwaniu od realiów prawnych – uważa Radosław Biernat, specjalista ds. prawnych, twórca rubryki „Przegląd Legislacyjny” w miesięczniku „Szkoła Jazdy”.
Ustawa o kierujących pojazdami w art. 32 ust. stanowi, że Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych oraz Ministrem Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowe wymagania w zakresie wyposażenia dydaktycznego, warunków lokalowych i placu manewrowego:
a) ośrodków szkolenia kierowców i innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania motorowerem, pojazdami silnikowymi lub tramwajem,
b) ośrodków szkolenia kierowców i innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania motorowerem, pojazdami silnikowymi lub tramwajem, spełniających dodatkowe wymagania w zakresie, o którym mowa w art. 31 ust. 1;
2) szczegółowy program oraz szczegółowe warunki, tryb, zakres i sposób prowadzenia:
a) szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania motorowerem, pojazdami silnikowymi lub tramwajem,
b) szkolenia:
– kandydatów na instruktorów i instruktorów,
– kandydatów na wykładowców i wykładowców,
c) warsztatów doskonalenia zawodowego dla instruktorów i wykładowców;
3) szczegółowe warunki i tryb:
a) postępowania z dokumentami dotyczącymi osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania motorowerem, pojazdami silnikowymi lub tramwajem i kandydatów na instruktorów oraz wzory stosowanych dokumentów,
b) prowadzenia dokumentacji przez ośrodki szkolenia kierowców;
4) wzory dokumentów związanych z prowadzeniem szkolenia.
4. W rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 3, uwzględnia się odpowiednio:
1) obowiązujące w tym zakresie przepisy Unii Europejskiej;
2) potrzebę zapewnienia należytych wymagań organizacyjno-technicznych do przeprowadzania kursów i zajęć w zależności od rodzaju i zakresu szkolenia;
3) zakres wiedzy i umiejętności niezbędny do bezpiecznego i sprawnego uczestnictwa w ruchu drogowym osoby posiadającej prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem;
4) potrzebę zapewnienia sprawności procedur administracyjnych i należytej ochrony dokumentacji związanej z prowadzeniem szkolenia;
5) konieczność ujednolicenia stosowanych dokumentów.
Bez tych regulacji nie jest możliwe realizowanie obowiązków ustawowych ośrodka szkolenia kierowców w zakresie prowadzenia dokumentacji szkolenia, realizowania programu szkolenia. W świetle samej ustawy – bez dodatkowych regulacji niedopuszczalne wydaje się też wystawianie zaświadczeń o ukończeniu kursu w formie aktualizacji profilu kandydata na kierowcę. Mamy do czynienia z rażącym niedopełnieniem obowiązków przez ministra, dlatego zrozumiałe są próby wybrnięcia z tej sytuacji.
Radosław Biernat, specjalista ds. prawnych
Piętka do zwolnienia i to natychmiast. Zamiast zajmować się wysokością liter w adresie szkoły na autach powinien się zająć tym co naprawdę jest ważne. Czy oni tam nie mają kogoś mądrego na jego stanowisko?
Nalezy rowniez pamietac o „zapominalskim” ministrze… Moze powinni poszukac mu jakiegos hobby… A moze zrobic Prezesem kola wedkarskiego… Polubilby rybki, akwarysta moze nawet zostal…
Nie mają. Nie na darmo resort ten nazwano onegdaj „Ministerstwo Głupich Pomysłów”. Ale .ale coś sobie przypomniałem. A moze panowie Andrzej B i Tadeusz J. mogliby powrócić ha ha!!
no tak, można się uśmiać ale za czasów tych Panów takich numerów nie było
Pingback: my response
Pingback: Water Heater Repair Plumbers
Pingback: braip oque é
Pingback: รับซื้อ iPhone
Pingback: เว็บตรง
Pingback: Billes & Co
Możliwość komentowania została wyłączona.