Szczeciński ośrodek ma być kolejnym (po Katowicach i Toruniu) WORD-em, który zdecyduje się na tzw. mieszany system informatyczny – informuje Tomasz Maciejewski z lokalnego oddziału „Gazety Wyborczej”.
Co to oznacza? WORD będzie nadal korzystał z oprogramowania ITS/Sygnity, ale dzięki porozumieniu z PWPW/HP możliwe stanie się połączenie ze starostwami powiatowymi i dostęp do profilu kandydata na kierowcę.
Testy połączenia między rozwiązaniami ITS/Sygnity i PW/PW cały czas trwają w Katowicach. Kiedy się skończą? Na razie nie wiadomo.
Szczeciński WORD umowę ma podpisać w ciągu najbliższych dni.
Koszt wykupienia od PWPW dostępu do PKK to 19 tys. zł rocznie. Do tego dochodzą opłaty za realizację umowy z ITS/Sygnity – 2 tys. zł miesięcznie.
Nowy egzamin teoretyczny zdaje w Szczecinie 26 proc. kandydatów na kierowców.
jaz
zastanawiam sie skad Wordy wezma na to wszystko pieniadze ??? opalty dla Signity, pwpw, samochody, ubezpieczenia, wynagrodzenia… przy tak malej ilosci kursantow sa to koszty niewyobrazalne
Testy w Katowicach zakończyły się niepomyślnie. Na całe szczęście, to nie mój problem.
Testy cały czas trwają. Potwierdzona wiadomość
Może jakieś testy trwają, ale na pewno nie testy akceptacyjne. Te najwcześniej kolejne (bo pierwsze się nie powiodły) mogą się odbyć w przyszłym tygodniu jeśli ITS/SIGNITY złoży pisemną informację o gotowości do takich testów.
Jak to skąd paj od kursantów.
tylko wydaje mi się, iż WORDy jeszcze nie zdają sobie sprawy co ich czeka lada moment. Ledwo co powychodzą jakoś z problemów związanymi z przepisami to zacznie się kolejny: skąd pieniądze na to wszystko. Sądzę, że WORDy czeka rewolucja bo w obecnej formie po prostu nie przetrwają – zniknie połowa oddziałów. Dopiero dyskusja co z WORDami przed nami. Szczerze ? wydaje mi się, że WORDy znikną z mapy Polski do 10 lat. Z racji niżu demograficznego wszystko przeniesie się do Starostw i Urzędów Miast – mam na myśli egzaminy. Po prostu nie da się tego utrzymać przy tak małej ilości urodzeń
ale WORDy już funkcjonowały przy takiej „demografii”. Górka zaczęła się robić jakieś 6, 7 lat temu. Teraz robi się dołek czyli wracamy do poziomu właśnie z przed kilku lat. Więc tragedii nie będzie, zredukuje się zatrudnienie i dadzą radę. Dla egzaminatorów to nie ma większego znaczenia czy rano będą przyjeżdżać do firmy zwanej WORD czy Starostwo Powiatowe
owszem – wracamy do punktu wyjścia, który mieliśmy kilkanaście lat temu. ALE: wtedy działały tylko pojedyńcze OSK w każdym mieście plus LOK i ZDZ – teraz mamy po kilkadziesiąt OSK w każdym mieście. Kiedyś koszty WORDów to było kilku egzaminatorów z głodową pensją, i koszty stałe utrzymania małego WORDU. Teraz koszty utrzymania WORDów każdy sobie może wyliczyć – są niesamowicie duże. Oczywiście ilość osób robiących prawo jazdy pozostanie jak przed 20stu laty. Tego nie wytrzymają ani OSK ani WORDy. Ja już pozwalniałem z 15 osób 10 – ale się nie przejmuję. Pogodziłem się właśnie z tym, że wracamy do punktu wyjścia
Mi się zdaje czy moi przedmówcy współczują WORD-ą ? Panowie czy Wam ktoś współczuje ?!
gratuluje rzetelnosci panu redaktorowi i specyficznego poczucia humoru – cena pwpw w postaci kwoty za rok, cena sygnity – miesieczna. czysty jak zwykle przypadek? moze nalezy dodac, ze wordy placa pwpw za to, czego its i sygnity nie zrobily? wszyscy juz wiedza, ze krol jest nagi, a mimo to namolnie swoje.
Słusznie, PWPW jest ofiarą całej sytuacji. Dobrze, ze się jeszcze nie wycofali 😉
po prostu co innego ustawa, co innego sytuacja OSK, co innego instytucja WORD. W dyskusji nie mieszamy jednego z drugim
mi ostatnio wspolczuli, bo moja zona odeszla do kursanta. a gosc mial wąsy!!!
Pingback: this
Pingback: this article
Pingback: เว็บปั้มวิว
Możliwość komentowania została wyłączona.