Przejdź do treści

„Szkoła Jazdy" nr 4/2018 (148)

Zapoznaj się z zawartością kwietniowego numeru miesięcznika „Szkoła Jazdy”! To jedyne w Polsce branżowe pismo zajmujące się tematyką szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców oraz kierowców zawodowych. Nie ma co do tego wątpliwości, warto je mieć!
Temat numeru: Finanse ośrodków egzaminacyjnych

Przychody i wydatki, czyli jak radzą sobie WORD-y
W 2017 roku przychody 49 wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego z tytułu przeprowadzania egzaminów wyniosły prawie 268 mln zł. Jednak WORD-y mają także wydatki. Muszą przecież zapłacić pracownikom, ponoszą koszty związane z utrzymaniem infrastruktury i wspierają działania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
 
Egzaminacyjne kino drogi
Nie zdałeś? Weź nagranie jazdy egzaminacyjnej, obejrzyj z instruktorem, będzie wam łatwiej wyeliminować błędy. Szybkiego dostępu do materiałów wideo z samochodów WORD-u chce poseł Kukiz’15 Andrzej Kobylarz. Co o tym sądzą branżowcy?
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o RODO
Firma e-kierowca, wydawca miesięcznika „Szkoła Jazdy”, rozpoczęła cykl szkoleń dla autoszkół, które nie chcą być zaskoczone wprowadzeniem nowych przepisów związanych z ochroną danych osobowych. Pierwsze spotkanie odbyło się 5 marca w Szczecinie.
Więź czy tylko PR?
Szkoły nauki jazdy chętnie utrzymują kontakt ze swoimi byłymi klientami. Dla niektórych jest to czysto ludzki odruch, dla innych – działanie typowo biznesowe.
Portugalczyk trąbi życzliwie
Parkują, gdzie popadnie i rzadko używają świateł, ale szanują pieszych, a klaksonem pozdrawiają – tak kierowców z Lizbony i Porto widzi tamtejsza Polonia. Prawko zdać łatwo, tylko trzeba je odnawiać. Czyli płacić, płacić, płacić.
Interweniować czy nie – oto jest pytanie
Czy egzaminatorzy są zobowiązani do interwencji w układ hamulcowy pojazdu po to, żeby samochód prowadzony przez kandydata na kierowcę uniknął kolizji? Odpowiedź na to pytanie mocno poróżniła gdański PORD i właściciela tamtejszego ośrodka szkolenia kierowców.
Proste sposoby na większą moc
Oplecione siecią czujników i elektronicznych modułów silniki, powszechnie już wyposażane w turbosprężarki, świetnie reagują na wszelkie próby podnoszenia mocy. Nie trzeba nawet udawać się do firmy tuningowej, tylko wpiąć w wiązkę elektryczną gotowy do pracy moduł.
Dwa silniki w jednym
Jednostki napędowe pracują optymalnie w określonym zakresie obrotów i obciążeń. Podniesienie ich sprawności jest więc nie lada wyzwaniem dla inżynierów.
Pamiętajcie o światłach!
Kto powinien pamiętać o światłach pozycyjnych? Artykuł kieruję zwłaszcza do tych kierowców, którzy podjeżdżają pod blok, zatrzymują się, ale nie gaszą silnika i nie opuszczają pojazdu od razu, tylko oślepiają innych światłami mijania – pisze Albin Sieczkowski.
Koniec pewnej epoki
Obserwując pojazdy koncepcyjne, prezentowane na tegorocznym 88. Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, można dojść do jednego wniosku – stoimy w obliczu epokowych zmian w świecie motoryzacji. Najwięksi gracze na rynku promują samochody napędzane elektrycznie. Zmianie ulega również filozofia ich użytkowania. Zakłada ona, że kierowca nie będzie już nieodzowną postacią. Na co musimy być gotowi? Najnowszy studyjny model Volkswagena to doskonały przykład tego, co czeka nas w niedalekiej przyszłości.
Zielone światło dla Chojnic
Pod koniec lutego radni Sejmiku Województwa Pomorskiego przegłosowali uchwałę w sprawie wskazania Chojnic jako miasta, w którym mogą odbywać się egzaminy na prawo jazdy kategorii AM, A1, A2, A, B1 oraz B. Jednak na otwarcie oddziału terenowego trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.
Mistrzowie nie są najgorsi
Do uporczywej jazdy lewym pasem ruchu (o której tak często mówi się ostatnio w mediach) dochodzi zazwyczaj na drogach ekspresowych i autostradach. Ale tam też mają miejsce inne przypadki. Chodzi mi np. O sytuacje, kiedy kierowcy jadący lewym pasem są popędzani przez innych uczestników ruchu drogowego. To zjawisko znacznie groźniejsze – pisze Piotr Rucki.
Śpiewarka,  z którą nie sposób się nudzić
– Każde moje parkowanie lub szukanie drogi jest jedną wielką przygodą. Z pewnością pasażerowie nigdy się ze mną nie nudzą – zdradza w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” piosenkarka Anna Karwan.
Płyny eksploatacyjne
Chcę przypomnieć pewne ogólne, ale bardzo ważne zasady związane z eksploatacją pojazdów i dbałością o poszczególne płyny eksploatacyjne – pisze Marcin Kukawka.
Pięćsetka trzyma formę
W świecie motoryzacji przemiana pokoleniowa następuje co dekadę. Optymalizacje i nowe technologie pozwalają na budowanie aut wygodniejszych, bezpieczniejszych, szybszych oraz bardziej przestronnych. Elektronika rozwija się skokowo. Zmieniają się też nurty stylistyczne. Fiat 500 jest produkowany od 2007 roku, ale ma się doskonale.
Życie na maksa
W niezwykle szczerej autobiografii „Życie na maksa” Jenson Button, jeden z najwybitniejszych kierowców Formuły 1, ujawnia kulisy świata tego motoryzacyjnego fenomenu i opowiada swoją niezwykle barwną historię. Warto przeczytać!
Podnieśmy ceny,  to jest dobry moment!
Drodzy przedsiębiorcy, podwyższajmy ceny naszych kursów, ale róbmy to z głową, stopniowo. Naprawdę nie ma się czego bać. Jesteśmy zawodowcami wartymi znacznie więcej, niż sami się wyceniamy! – uważa Marek Kasprzyk.
Plany niedoskonałe
Kandydaci na kierowców szukają coraz to nowszych sposobów, żeby zdać egzamin teoretyczny na prawo jazdy, chociaż nie przyswoili wymaganej wiedzy. Tylko w marcu w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego doszło do dwóch prób wyłudzeń poświadczenia nieprawdy.
Czego nie robić  w mediach  społecznościowych
Każda forma promowania marki, np. poprzez social media, może być owocna lub przynieść straty. Nie tylko wizerunkowe. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób będziemy prowadzili komunikację. Czego należy się więc wystrzegać? – pisze Hubert Grygielewicz.
Łodzianie pożegnali się z Federacją
Łódzkie Stowarzyszenie Właścicieli Ośrodków Szkolenia Kierowców i Kandydatów na Kierowców „Autos” zrezygnowało z członkostwa w Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców. – Uważam, że taka organizacja powinna wspierać małe, rodzinne biznesy, nie wielkie ośrodki – tłumaczy Krzysztof Kołodziejczak, prezes łódzkich szkoleniowców.
Trzymiesięczne  wyprzedzenie
W toku międzyresortowych uzgodnień niektóre zapisy z projektu ustawy, która ma ponownie odsunąć w czasie wdrożenie CEPiK-u 2.0, zostaną zmodyfikowane. Wiadomo już na przykład, z jakim wyprzedzeniem Ministerstwo Cyfryzacji będzie musiało informować o planowanym wdrożeniu poszczególnych części systemu.
Odpoczywać nie trzeba w niedzielę
Od tygodni cała Polska dyskutuje na temat wolnych od handlu niedziel. Jednak dla szkół nauki jazdy weekend nie zawsze oznacza błogie lenistwo.
Kompromitująca szczerość
Próby koloryzowania rzeczywistości często mają niezbyt przyjemne skutki. Przekonał się o tym Romet, który na polskim rynku przymierza się do rozpoczęcia dystrybucji indyjskiego mikrosamochodu bajaj qute.
Skanowanie to tylko początek
W nocy z 28 lutego na 1 marca Jaworzno było skanowane laserowymi dalmierzami. Inżynierowie tworzyli mapę punktów, taki wirtualny, jednak realny świat, w którym będą poruszać się samochody bez kierowcy. Zanim jednak na ulice wyjadą pojazdy testowe, przejadą miliony kilometrów w pamięci komputerów w laboratoriach.
Projekty, których wciąż nie ma
Miał być CEPiK w wersji 2.0. Miał, bo wciąż go nie ma. Miały być mDokumenty ułatwiające życie kierowcom. Miały, bo wciąż ich nie ma. I co najgorsze – nowe terminy ich wprowadzenia nie zostały ogłoszone! – pisze Marek Rupental.
Zaskakujący list w sprawie liczników
W Polsce proceder zmieniania wskazań licznika kwitnie w najlepsze. W dużej mierze wynika z prawa popytu i podaży – wiele osób nie wyobraża sobie zakupu samochodu, który bez względu na wiek pokonał powyżej 200–250 tys. km. Handlarze korygują więc przebieg do oczekiwanego poziomu.
Przegląd legislacyjny
Kolejny miesiąc i kolejny projekt nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami – ale spokojnie – tym razem małe zmiany, bez rewolucji. Poza tym temat, który w kółko… to jest uparcie, wraca, czyli ronda – pisze Radosław Biernat.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Koszyk zakupowy0
Brak produktów w koszyku!
0