MikroWORD-y coraz bliżej
Projekt zmiany ustawy o kierujących pojazdami, który wprowadza możliwość przeprowadzania egzaminu na prawo jazdy w blisko 40 nowych miastach, jest już po pierwszym czytaniu. Dyrektorzy WORD-ów nie są jednak optymistami.
Projekt zmiany ustawy o kierujących pojazdami, który wprowadza możliwość przeprowadzania egzaminu na prawo jazdy w blisko 40 nowych miastach, jest już po pierwszym czytaniu. Dyrektorzy WORD-ów nie są jednak optymistami.
Polskę ogarnął istny szał. Wszyscy się złoszczą na nowe przepisy wprowadzone ustawą o kierujących pojazdami i towarzyszącymi jej rozporządzeniami.
„Firma, która chce być innowacyjna i przedsiębiorcza, musi stworzyć przedsiębiorczy zespół zarządzający. Musi przyjąć politykę, która w całej firmie wywoła apetyt na innowacje i nowe przedsięwzięcia” – P. Drucker.
Co powinien zrobić cudzoziemiec, który chce się uczyć jeździć i zdać egzamin, a niezbyt dobrze zna język polski? Okazuje się, że wymaga to sporo zachodu.
Wraca pomysł zwiększenia liczby miast, w których możliwe będzie zdawanie egzaminów na prawo jazdy kategorii A i B. Projekt noweli ustawy o kierujących, autorstwa posłów PO, jest już w na etapie komisji sejmowej.
Ośrodek LOK-u w Grodkowie (woj. opolskie) prawdopodobnie jako pierwszy w Polsce uzyskał status ośrodka spełniającego dodatkowe wymagania.
Krótko po wejściu w życie ustawy o kierujących pojazdami kolejni przedstawiciele środowiska szkolenia kierowców zaczynają głośno artykułować swoje oburzenie. Dostało się także liderom organizacji branżowych.
Problem z dopłatami za egzamin doskonale wpisuje się w ogólną tendencję łupienia obywatela przez państwo, gdzie tylko się da.
Dopiero dwa tygodnie przed wejściem w życie nowych egzaminów teoretycznych ostatnie WORD-y zdecydowały się na wybranie systemu informatycznego. Rzutem na taśmę zrobiły to wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego na Mazowszu i w Krakowie.
Rozmowa ze Stanisławem Leszkiem Szatkowskim, dyrektorem Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Olsztynie.