Wszystkie rozporządzenia do Ustawy o kierujących zostały opublikowane. Na prośbę środowiska związanego z edukacją kierowców, przedstawiciele resortu objaśnili czekające nas zmiany i zapewnili, że ustawa – bez względu na okoliczności – wejdzie w życie w terminie.
W konferencji, która odbyła się 21 września w Zespole Szkół Zawodowych FSO uczestniczyli przedstawiciele ministerstwa infrastruktury, urzędów marszałkowskich, starostw, WORD-ów oraz ośrodków szkolenia zrzeszonych w najważniejszych organizacjach. Celem spotkania było omówienie przez przedstawicieli resortu treści opublikowanych niedawno rozporządzeń do Ustawy o kierujących.
Wszystko będzie na czas
Wbrew obawom wywołanym niedawnym Konwentem Marszałków Województw, gdzie przedstwiono stanowisko, że nowy egzamin nie ma szans ruszyć w terminie, resort zapewnia, że prace toczą się zgodnie z planem. – Obecnie musimy się przygotować do szkolenia i egzaminowania – mówił Andrzej Bogdanowicz, dyrektor Departamentu transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury. – Pozostały cztery miesiące. Jestem spokojny o pracę starostw, tutaj powinno się wszystko udać. Nie martwię się o szkoły jazdy, podmioty gospodarcze mają lepszą możliwość dostosowania się do zmian. Nie martwię się również o produkt dla OSK. Ośrodki do korzystania z systemu będą potrzebowały jedynie komputera z dostępem do internetu.
Najwięcej pracy jest przy wdrożeniu nowego systemu w WORD-ach. Jednak ustawa – ze względu na unijne dyrektywy – musi wejść w życie w terminie, czyli 19 stycznia 2013 roku.
Problematyczny CEPiK
Bogdanowicz wspomniał również, że nie obędzie się bez nowelizacji Ustawy o kierujących. Wiąże się to z problemami związanymi z budową elektronicznego systemu CEPiK (ewidencji kierowców i pojazdów). Bez niego niemożliwe będzie zrealizowanie takich zapisów ustawy, jak okres próbny dla nowych kierowców i szkolenia w Ośrodkach Doskonalenia Techniki Jazdy. Niemożliwa będzie również weryfikacja, czy kandydat na kierowcę nie był wcześniej karany za wykroczenia i przestępstwa drogowe. W związku z tym ustawa o kierujących będzie nowelizowana jeszcze w tym roku – zapewniał Bogdanowicz. – Obecnie szukamy rozwiązania awaryjnego.
Choć nie widaomo, jak będzie wyglądało awaryjne rozwiązanie dotyczace okresu próbnego dla młodych kierowców, to resort zapewnia, że będzie się starał utrzymać z dotychczasowych zapisów, jak najwięcej.
Co w rozporządzeniach?
W kolejnej części spotkania, Tomasz Piętka, specjalista z MI informował punkt po punkcie, co zmieni się w przepisach po 19 stycznia 2013 jeżeli chodzi o szkolenie i egzaminowanie. Wspomniał m.in. o rewolucji związanej z kat. A prawa jazdy. Wyjaśnił, że nowe zadania nie są wymysłem ministerstwa, lecz wynikają z dyrektywy unijnej. W przerwie uczestnicy konferencji mogli się przekonać w praktyce, jak będą wyglądać: slalom wolny: łuki w kształcie cyfry osiem, slalom pomiędzy bramkami, slalom szybki i ominięcie przeszkody.
W drugiej części konferencji przedstawiciele resortu mieli odpowiadać na pytania zadane przez przybyłych gości. Wątpliwości związanych z nowymi przepisami było na tyle dużo, że poruszono tylko kilka z nich. Reszta odpowiedzi znaleźć ma się w specjalnie w tym celu przygotowanym wydawnictwie.
mp
Pytań jest tak wiele a eksperci bali się podjąć dyskusję, zastanawiam się jak będzie wyglądała realizacja, zastanawiam się jeszcze i nad tym kiedy wybitni fachowcy z ministerstwa nauczą się pisać porządnie ustawy skoro już teraz zapowiadają nowelizację ustawy która jeszcze nie weszła w życie to wszystko jest chore ,chorzy są eksperci ,chorzy są mocodawcy ,chore jest Państwo przyczyn cierpi całe
społeczeństwo przez nieudaczników.
Poziom merytoryczny tego spodkania był taki…….jak poziom ustawy i rozporzadzeń.Na początku popis oratoryjny/dla mnie nieudana próba/ pana Bogdanowicza.Stwierdzenie,że…………….szkolenie jest misją i zapomnijcie o biznesie, jest trafne co do misji, bo biznes w tych działaniach jest bardzo trudny.W misję bawią się urzędnicy i to NIE ZA SWOJE – KASA JEST Z BUDŻETU.Nam się bezczelnie wciska,że mamy tworzyć misję,ale za swoje pieniądze.Dyskusji nie było i …..nie będzie bo biurokraci wiedzą lepiej !!!
Pan Kubiś pokazał jak należy rozmawiać z biurokratami i niestety tylko takie formy przynoszą efekt w postaci zainteresowania mediów sprawami branży szkoleniowej.
Całe to „towarzystwo wzajemnej adoracji” nieźle ośmieszył Kolega,chyba ze Śląska prezentując, jakie jest prawidłowe obuwie dla osób do jazdy motocyklem. Pycha i buta tych Panów nie zna granic,widać to było podczas odpowiedzi na pytania, które wcześniej należalo złozyć w formie pisemnej….
Ministerstwo przez butę i arogancję wymusza działania konfrontacyjne ,czas najwyższy aby wszystkie związki ustaliły wspólnie prjorytety i podjeły wspólne działania, bo najlepiej jest rządzić gdy grupa
społeczna jest podzielona , a może się zjednoczyć wokół Pana KUBISIA przecież On pokazał jak należy
walczyć z władzą ,chociaż jego działania są nieco spóżnione, zastanówmy się wspólnie pozdrawiam
Szkoda czasu, lepiej się samemu przygotować do 19 stycznia niż latać po warszawkach.
Kolego te przepisy nic nie zmienią w jakośći szkolenia!”Krzaki” dalej będą tworzyć fikcję……a urzędnicy d..pę skopią normalnym osrodkom.Jakoś trzeba się wykazać,a taki ośrodek ma biuro,salę i prowadzi zajęcia,czyli łatwo go namierzyć.Na dokładkę jeszcze tzw SUPEROSK,koleś przyjedzie , sprzeda kody do szkolenia e-larningowego i „krzaczki „są kryte.Walczyć o swoje trzeba, lepiej późno niż wcale.Komuna też miała nie upaść bo to „był” nalepszy ustój tylko dla kogo…..
Jakie państwo takie ustawy .
Eksperci i fachowcy z ministerstwa głoszą dobrą nowinę,że szkplenie kierowców nie jest sposobem na życie, tylko MISJĄ. Praca w ministerstwie też jest misją gorzej a nawet służbą ,to ja biedny instruktor nauki
jazdy wzywam ich aby w ramach wyznawanej idei zrezygnowali z WYPŁAT a Ciebie PANIE KUBIŚ misjonarzu proszę pokornie weż w swoje ręce to nieszczęsne szkolenie i prowadż, jstem z TOBĄ i jestem godowy wyjść na pustynię dla ulżenia życia polskiemu kandydatowi na prawo jazdy, gdyż Faryzeusze są w błędzie i niewiedzą o tym.
Pingback: WORLDMATCH
Pingback: Samui muay thai ticket
Pingback: look what i found
Pingback: sex girldie
Możliwość komentowania została wyłączona.