Na zlecenie klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości powstała ekspertyza będąca podstawą wniosku do Trybunału Konstytucyjnego o stwierdzenie niezgodności ustawy z Konstytucją RP.
Autorem ekspertyzy i wniosku jest konstytucjonalista prof. Andrzej Bałaban, który poinformował, że wniosek jest już gotowy i został przekazany do klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości. Jak się dowiedzieliśmy decyzja o przekazaniu wniosku do KP zapaść ma najwcześniej 14 maja, kiedy to zebrać mają się w tej sprawie posłowie PiS. Wówczas też dokument może też zostać upubliczniony.
Profesor Bałaban w rozmowie z miesięcznikiem „Szkoła jazdy” zapowiedział, jakie zapisy zostały we wniosku wskazane jako niekonstytucyjne. – Przede wszystkim chodzi o zapisy odnoszące się do tzw. Super OSK, które monopolizują wszystkie atrakcyjne uprawnienia. Jest to dyskryminacja i naruszenie praw nabytych, a wreszcie odebranie pracy i chleba zwykłym ośrodkom. Tryb przygotowania tych zapisów jest wysoce wątpliwy. Właściwie dopiero w podkomisji zapadła taka decyzja. W kraju odbyły się ostre akcje protestacyjne, widać więc szkody społeczne.
Profesor Bałaban wymienia również sprawę samochodów egzaminacyjnych w WORD-ach i zakaz szkolenia na odległość przez zwykłe ośrodki i umożliwienie tylko Super OSK prowadzenie corocznych szkoleń dla instruktorów. To i wiele innych punktów zdaniem konstytucjonalisty uderza w swobodę działalności gospodarczej. – Nagle okazuje się, że byt mniejszych ośrodków jest zagrożony, a gromadzony przez lata majątek nieprzydatny – komentuje profesor Bałaban.
Droga takiego wniosku nie będzie prosta. Jak usłyszeliśmy, po złożeniu przez PiS wniosku należy czekać na swoją kolej, a trwa to w praktyce nawet około dwóch lat. Jednak nic straconego, bowiem – jak mówi Bałaban – wniosek może być pewną presją do nowelizacji ustawy, a do tego po wyroku oceniającego ustawę jako sprzeczną z konstytucją mogą się zacząć procesy odszkodowawcze.
mp
Tyle argumentów to za mało moim zdaniem to cała ustawa nadaje się do kosza.
Jakie głupoty !
Wiem, że przed podpisaniem ustawy przez prezydenta, informacja dotarła o tym, że ustawa jest nie zgodna z Konstytucją. Jednak służby prezydenta uznały, że nie ma takiego zagrożenia. daję jednak wiarę wnioskodawcą, bo podpis prezydenta wiązał się z wyjątkowym pośpiechem.
ta ustawa byla nowelizowana z 8 razy. i co? nikt nie wyczail tych niezgodnosci? kto to prawo tworzy? gdzie jest RCL? bo na madrosc poslow bym nie liczyl….
Jaki rząd taki kraj , jaki kraj takie ustawy.
Tak to prawda .Tylko PFSSK wystąpiła na piśmie do Pana Prezydenta RP z apelem o nie podpisywanie Ustawy o Kierujących i kierowcach,.Być może upłyneło już trochę czsu ale moim i nie tylko zdaniem warto dzisiaj o tym przypomnieć.W.Sz
Jeżeli pan profesor starannie przeanalizował ustawę i rozporządzenia to znajdzie wiele argumentów uzasadniających zakwestionowanie tego gniota.To kuriozum niszczy system uzyskiwania prawa jazdy i szmaci państwo polskie jako demokrację opartą na prawie. Jak długo jeszcze ?
W końcu zbliżamy się do końca złożenia wniosku do TRYBUNAŁU i może się tak stanie jak oczekujemy, że Konstytucja R.P została złamana. Co prawda to jeszcze potrwa czas jakiś lecz krok jest wykonany i wykonana ciężka praca w dobrym kierunku. Trzeba być dobrej myśli i mieć nadzieję. Lecz mądrzy powiedzą że nadzieja jest matką głupich- ale matka jest tylko jedna i trzeba ją kochać. Przecież to jest koleiny krok pokazujący jakie mamy stanowione PRAWO wypracowane po dziesięciu latach mozolnej i w pocie czoła wykonanej pracy nad USTAWĄ
Kogo w tym kraju obchodzi Konstytucja? Może tylko tych co są od brania w dupę i nie mają nic do gadania. Nie widzisz ,że elity ukradły wszystko co było do ukradzenia i sprzedania. Teraz marzą o tym żeby ktoś zdjął do końca z nich odpowiedzialność za kraj i uczynił z nich namiestników w tym żałosnym bantustanie.Przecież oni są lepsi od tej hołoty ,którą nie da się rządzić bez kija. Marchewkę wolą zachować dla siebie.
Dobrze że ustawa idzie do Trybunału ale dlaczego aż tak długo czekano z tą decyzją
Nie było nikogo odważnego do tej pory
Czy naszym przedstawicielom brakowało odwagi czy mieli w tym swój interes
Kolejny raz przypominam, o wprowadzonym obowiązku posiadania OSK przez minimum 5 lat co blokuje możliwość wszelkiego rodzaju rozwoju, wiązania się w spółki kapitałowe (choćby po to aby dofinansować i doposażyć w samochody szkołę) oraz zamyka drogę szkołom, które dokonały takiej restrukturyzacji w ostatnich latach. Wymóg powinien dotyczyć zatrudnienia kierownika osk o 5 letnim doświadczeniu a nie prowadzenia osk od 5 lat.
Nikt nie poruszył takiego wątku: który zawód w Polsce jest zmuszony Ustawą do PŁATNEGO podnoszenia swoich kwalifikacji ? Już raz Trybunał Konstytucyjny przyznał rację nam instruktorom.
Pingback: เอ็มจี ไลฟ์ ซิกโบ
Możliwość komentowania została wyłączona.