Jak szkoleniowcy z całej Polski świętowali dzień instruktora nauki jazdy? Dlaczego coraz więcej autoszkół postanawia podnosić ceny za kurs na prawo jazdy? Jak fachowcy oceniają poziom wyszkolenia polskich instruktorów i egzaminatorów? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziecie w tekstach opublikowanych w najnowszym, wrześniowym numerze miesięcznika branżowego „Szkoła Jazdy”.
Temat numeru: Dzień instruktora nauki jazdy
Nieoficjalne świętowanie
Choć oficjalnie nie istnieje jeszcze takie święto, jak dzień instruktora nauki jazdy, część szkoleniowców z całej Polski postanowiła je uczcić. Organizowano uroczyste przejazdy elek przez miasta, spotkania w WORD-ach, integrowano się przy grillu. Niektórzy instruktorzy znakowali swoje auta specjalnymi naklejkami i flagami.
Nauka jazdy pod prąd
Czy w sytuacji zatoru na autostradzie dopuszcza się jazdę pod prąd do najbliższego zjazdu? Takie pytanie powinno znaleźć się w testach dla kandydatów na kierowców. Zdarzenie z Małopolski pokazuje, że ani instruktor, ani kursant nie znaliby poprawnej odpowiedzi.
Coś się zmienia
Coraz więcej właścicieli OSK sukcesywnie podwyższa ceny za kursy. Wszystko drożeje, poza tym dobrze przeprowadzone szkolenie musi kosztować – tłumaczą. Niektórzy chcieliby, żeby kurs na kategorię B docelowo kosztował 2000 zł, inni już do tej ceny mocno się zbliżają.
Niewdzięczna praca
Okazywanie wdzięczności za pomoc, choćby poprzez dobre słowo albo jakiś drobiazg, nie jest już tak częste, jak kiedyś. Instruktorzy i ośrodki szkolenia nie słyszą zbyt wielu pochwał od byłych kursantów.
Imię, nazwisko, a może numer ewidencyjny?
W związku z wejściem w życie przepisów dotyczących RODO duża część wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego zmieniła zasady dotyczące wywoływania kandydatów na kierowców na egzaminy. Nie wymienia się już imienia ani nazwiska osoby zdającej. Ale nie wszędzie tak jest. Bo przepisy interpretowane są w różny sposób.
Na Islandii rosną wymagania
Kraj lodowców, wulkanów i gejzerów przemierza się częściej po szutrowych drogach niż po autostradach, ale przepisy drogowe są tam restrykcyjnie przestrzegane. W tym roku mandaty wzrosły o kilkaset procent. Rosną też wymagania wobec kandydatów na kierowców.
Hyundai przełamuje dominację Kii
Jeszcze niedawno większość przetargów na dostawę aut egzaminacyjnych przeznaczonych do egzaminowania na kategorię B wygrywali dilerzy oferujący kię rio. Teraz to się zmieniło, w krakowskim i radomskim ośrodku postawiono na hyundaie i20.
Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie…
Długie godziny spędzone w niewygodnej pozycji, stres, brak czasu na jedzenie – tak niestety wygląda codzienność instruktorów nauki jazdy. Jednak można zadbać o zdrowie. Wystarczy tylko stosować kilka prostych reguł.
Poziom oleju trzeba umieć sprawdzić
Nie wystarczy, że osoba egzaminowana wskaże, przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. Musi wiedzieć, jak należy to zrobić – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach.
Samochody pod kontrolą
W Europie kładzie się coraz większy nacisk na zaostrzanie ograniczeń prędkości, a także zobligowanie producentów samochodów do wyposażenia nowych modeli w systemy trzymające w ryzach tempo jazdy. Zmiany mają poprawić bezpieczeństwo i wpływ aut na środowisko naturalne.
Złote zasady
Istnieją złote zasady, o których powinien pamiętać każdy kierowca. Gdyby wszyscy je stosowali, na naszych drogach byłoby o wiele bezpieczniej – pisze Albin Sieczkowski.
i20 po liftingu
Najnowszy hyundai i20, poddany face liftingowi, pojawi się w tym roku w radomskim WORD-zie. Sprawdźmy zatem, jakie zmiany przewidział producent w tegorocznej edycji pojazdu doskonale znanego w branży związanej ze szkoleniem kierowców.
Nauka w wirtualnej rzeczywistości
Nowoczesna technologia dokonuje powolnej acz istotnej zmiany w sposobie kształcenia kierowców. Faktem stają się lekcje w wirtualnej rzeczywistości.
Ambasadorzy marek
Co zrobić, żeby pojazdy wytwarzane przez duże koncerny były jeszcze bardziej rozpoznawalne? Skojarzyć je z osobami znanymi, lubianymi lub kontrowersyjnymi. W zasadzie wszystkie znane marki samochodowe mają swojego polskiego ambasadora. Lub ambasadorów.
Systemy, które pomagają
Nowoczesne samochody i motocykle są naszpikowane coraz większą liczbą systemów ułatwiających lub wręcz wspomagających jazdę pojazdem. Oczywiście prym wiodą te rozwiązania, których celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa czynnego w trakcie jazdy – pisze Marcin Kukawka.
Napędowy rekordzista
Golf VII jest najlepiej sprzedającym się nowym autem w Europie. To także jedyne auto oferowane aż z pięcioma rodzajami napędu.
Kulisy padoku Formuły 1
Jeśli człowiek, który przepracował w załodze zespołu Formuły 1 prawie dziesięć lat, decyduje się na publikację swoich wspomnień, to taką pozycję warto przeczytać. Sięgnijcie więc po książkę Marca „Elvisa” Priestleya „Mechanik. Kulisy padoku F1 i tajemnice rywalizacji”.
Dylemat instruktora prowadzącego
Instruktorzy zazwyczaj wiedzą, kto ma szansę zdać egzamin państwowy. Decyzja wpisana na arkuszu przebiegu egzaminu wewnętrznego wydaje się oczywista. Dylemat pojawia się w przypadku osób, które ewidentnie nie radzą sobie za kierownicą, a już na pewno nie na tyle, żeby zdać ten egzamin – pisze Marek Kasprzyk.
Szkoleniowiec z zebrą na koncie
Na początku sierpnia na osiedlu Zamojskiego w Zamościu powstała trójwymiarowa zebra. Jest to pomysł, który wymyślił, sfinansował i wykonał Andrzej Trusek, właściciel tamtejszego OSK, czyli Dobrej Szkoły.
Elektryczne pułapki
Od lutego obowiązuje w Polsce ustawa o elektromobilności. Nie w pełnym zakresie, bo kwestie związane ze zniesieniem akcyzy na auta elektryczne i hybrydowe wciąż są pod lupą Unii Europejskiej. Okazuje się, że nie jest to jedyny problem.
Z kulturą w drodze
Główny Inspektorat Transportu Drogowego rozpoczął akcję propagującą kulturalne zachowania na polskich szosach. W serwisie YouTube opublikowano już dwa filmy – z ministrem kultury i dziedzictwa narodowego Piotrem Glińskim oraz aktorem Dariuszem Kowalskim.
Raz, dwa, trzy – pierwszy jedziesz ty
Mała liczba zdarzeń drogowych na skrzyżowaniach równorzędnych nie świadczy o wysokiej kulturze kierowców (choć ona poprawia się z każdym rokiem), lecz przede wszystkim niewiedzy, jak poruszać się na takim skrzyżowaniu – pisze Marek Rupental.
Niechciane drogi
Samorządy nie są zainteresowane zarządzaniem tzw. starodrożami, czyli starymi drogami krajowymi, które przejęły po wybudowaniu i oddaniu do użytku nowych. Dlaczego? Ponieważ muszą je utrzymywać za swoje pieniądze – wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli.
Niech kursant jeździ defensywnie
Czy gdyby wszyscy kierowcy stosowali zasady defensive driving, na polskich drogach byłoby bezpiecznej? Zdecydowanie tak! – pisze Piotr Rucki.
Branżę transportową hamują długi
W bazie danych KRD widnieje 23,7 tys. firm transportowych. Ich łączny dług przekracza 925 mln złotych. I z roku na rok rośnie – wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów. To niejedyne problemy polskiej branży transportowej. Doskwiera jej brak pracowników, wywołuje strach ewentualne wejście w życie unijnej dyrektywy o pracownikach delegowanych.
Przegląd legislacyjny
W tym miesiącu na tapecie znalazły się dwa tematy. Chodzi o tzw. konstytucję dla biznesu oraz rozporządzenie w sprawie doskonalenia techniki jazdy – pisze Radosław Biernat.
Pingback: Joker 2499 เว็บตรงลิขสิทธิ์แท้
Pingback: naga356
Pingback: ขายฝากที่ดิน
Pingback: ปั่นสล็อตเว็บ ลีโอ 999 ผ่านมือถือ เล่นง่ายได้ 24 ชั่วโมง
Możliwość komentowania została wyłączona.